Zaznacz stronę

Procedura TAX FREE już od 1 stycznia 2022 – jak przygotować firmę?

Od 1 stycznia 2022 roku wprowadzony zostanie elektroniczny obieg TAX FREE na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowych i Celnych (PUESC). Aby sprzedawać w systemie TAX FREE poza obiegiem elektronicznym, oprócz obowiązkowej rejestracji na platformie PUESC, niezbędnym stanie się również posiadanie statusu czynnego podatnika VAT oraz co najmniej jednej kasy online. Bez kasy fiskalnej online nie będzie możliwości rejestracji w PUESC.

 

Zwrot podatku od towarów i usług dla podróżnych

TAX FREE to zwrot podatku od towarów i usług dla podróżnych, który pozwala uniknąć turystom odwiedzającym Polskę podwójnego opodatkowania. Gdyby nie wprowadzenie tego rodzaju przepisów podróżni odwiedzający nasz kraj, dokonując tu zakupu towaru i planując zabrać go ze sobą do swojego państwa byliby zmuszeni do uiszczenia opłaty podatkowej zarówno w Polsce jak i kraju zamieszkania.

 

Do 31 grudnia 2021 roku:

  • Korzystanie z procedury TAX FREE odbywa się według dotychczasowych zasad.
  • Wymagane jest zarejestrowanie danych firmy na PUESC w celu korzystania z procedury TAX FREE od 1 stycznia 2022 roku.
  • Istnieje obowiązek zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o rozpoczęciu sprzedaży w TAX FREE w 2021 roku.

 

Zmiany od 1 stycznia 2022 roku

Od 1 stycznia 2022 roku rejestracja na PUESC zastąpi obowiązek informowania naczelnika urzędu skarbowego o rozpoczęciu sprzedaży w procedurze TAX FREE.

 

Korzyści dla Biznesu i dla podróżnych

Główną zaletą TAX FREE dla biznesu jest szybki i łatwy dostęp, za pośrednictwem PUESC, do danych o transakcjach realizowanych w tej procedurze. Ponadto niewątpliwe korzyści stanowią również: uzyskanie potwierdzenia wywozu towaru bezpośrednio od urzędu, a także ułatwione rozliczanie z podróżnymi czy też administracją skarbową.

Dla podróżnych bezdyskusyjnymi atutami tego rozwiązania są przede wszystkim: skrócenie czasu obsługi, szybki zwrot zapłaconego przy transakcjach bezgotówkowych VAT-u, jak również elektroniczny dostęp do swoich dokumentów TAX FREE.

 

Jak zarejestrować dane firmy na PUESC w celu korzystania z procedury TAX FREE?

  • Zgłoś prowadzenie działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).
  • Zgłoś miejsce sprzedaży do powyższej ewidencji/rejestru.
  • W każdym miejscu sprzedaży posiadaj co najmniej jedną kasę fiskalną online.

Najciekawsze nowości na platformie Comarch e-Sklep w wersji 2022

W tym artykule przedstawimy Państwu najciekawsze nowości, które są dostępne na platformie Comarch e-Sklep. Rozwiązanie Comarch e-Sklep pozwala na prowadzenie własnego sklepu internetowego, który jest zintegrowany z wybranym systemem Comarch ERP (XT, Optima lub XL). 

Analiza wpływu Polskiego Ładu na wynagrodzenia netto w 2022 roku z Comarch BI Point

Jak Polski Ład wpłynie na wynagrodzenia w 2022 roku? To pytanie zadawało wiele osób od początku roku. Niektórzy już otrzymali odpowiedź. Wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów, zespół specjalistów Comarch przygotował dashboardy (kokpity menadżerskie) prezentujące, w jaki sposób Polski Ład wpłynie na wynagrodzenia netto poszczególnych pracowników. Analizy dostępne są w ramach narzędzia Comarch BI Point. W poniższym artykule zostały opisane najnowsze funkcjonalności analityczne.

Narzędzia usprawniające pracę zdalną – cz.2

W obecnej sytuacji coraz więcej osób pracuje zdalnie. Firmy poszukują rozwiązań, które ułatwią pracę oraz pozytywnie wpłyną na efektywność. Poniżej przedstawiamy listę interesujących rozwiązań od Comarch.

Drukarka czy kasa fiskalna – co wybrać?

Nowi przedsiębiorcy i firmy, które zajmują się sprzedażą produktów i usług osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, w określonym momencie muszą spełnić obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego i ewidencji obrotu. Bardzo często pojawia się pytanie: Co kupić? Kasę czy drukarkę fiskalną? Wskazując różnice, podajemy krótki opis obu urządzeń…