Zaznacz stronę

Procedura TAX FREE już od 1 stycznia 2022 – jak przygotować firmę?

Od 1 stycznia 2022 roku wprowadzony zostanie elektroniczny obieg TAX FREE na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowych i Celnych (PUESC). Aby sprzedawać w systemie TAX FREE poza obiegiem elektronicznym, oprócz obowiązkowej rejestracji na platformie PUESC, niezbędnym stanie się również posiadanie statusu czynnego podatnika VAT oraz co najmniej jednej kasy online. Bez kasy fiskalnej online nie będzie możliwości rejestracji w PUESC.

 

Zwrot podatku od towarów i usług dla podróżnych

TAX FREE to zwrot podatku od towarów i usług dla podróżnych, który pozwala uniknąć turystom odwiedzającym Polskę podwójnego opodatkowania. Gdyby nie wprowadzenie tego rodzaju przepisów podróżni odwiedzający nasz kraj, dokonując tu zakupu towaru i planując zabrać go ze sobą do swojego państwa byliby zmuszeni do uiszczenia opłaty podatkowej zarówno w Polsce jak i kraju zamieszkania.

 

Do 31 grudnia 2021 roku:

  • Korzystanie z procedury TAX FREE odbywa się według dotychczasowych zasad.
  • Wymagane jest zarejestrowanie danych firmy na PUESC w celu korzystania z procedury TAX FREE od 1 stycznia 2022 roku.
  • Istnieje obowiązek zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o rozpoczęciu sprzedaży w TAX FREE w 2021 roku.

 

Zmiany od 1 stycznia 2022 roku

Od 1 stycznia 2022 roku rejestracja na PUESC zastąpi obowiązek informowania naczelnika urzędu skarbowego o rozpoczęciu sprzedaży w procedurze TAX FREE.

 

Korzyści dla Biznesu i dla podróżnych

Główną zaletą TAX FREE dla biznesu jest szybki i łatwy dostęp, za pośrednictwem PUESC, do danych o transakcjach realizowanych w tej procedurze. Ponadto niewątpliwe korzyści stanowią również: uzyskanie potwierdzenia wywozu towaru bezpośrednio od urzędu, a także ułatwione rozliczanie z podróżnymi czy też administracją skarbową.

Dla podróżnych bezdyskusyjnymi atutami tego rozwiązania są przede wszystkim: skrócenie czasu obsługi, szybki zwrot zapłaconego przy transakcjach bezgotówkowych VAT-u, jak również elektroniczny dostęp do swoich dokumentów TAX FREE.

 

Jak zarejestrować dane firmy na PUESC w celu korzystania z procedury TAX FREE?

  • Zgłoś prowadzenie działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).
  • Zgłoś miejsce sprzedaży do powyższej ewidencji/rejestru.
  • W każdym miejscu sprzedaży posiadaj co najmniej jedną kasę fiskalną online.

Jak działa PPK oraz co powinna zawierać umowa o prowadzenie i umowa o zarządzanie?

Umowę musi zawrzeć każdy pracodawca, który zatrudnia co najmniej jedną osobę. Powinna ona być sporządzona w postaci elektronicznej, która pozwala na zapisanie jej treści na trwałym nośniku. Nie może zawierać warunków mniej korzystnych niż zaprezentowane przez daną instytucję finansową na portalu PPK w dniu zawarcia umowy.

Jak odnowić podpis elektroniczny bez wychodzenia z domu?

Jak odnowić certyfikat kwalifikowany CERTUM? Dokonaj zakupu odnowienia. Na e-mail otrzymasz kod, który należy aktywować przed końcem ważności posiadanego certyfikatu. Kod aktywacyjny jest ważny przez dwa miesiące od momentu zakupu.

Podpis elektroniczny w pracy zdalnej

W ostatnim czasie wyraźnie wzrosła świadomość korzyści związanych z posiadaniem podpisu elektronicznego, który jest szczególnie przydatny podczas pracy zdalnej. […] Największą zaletą korzystania z e-podpisu jest oszczędność czasu. Istotne działania można finalizować bez wychodzenia z biura, czy z domu.

Sztuczna inteligencja i robotyzacja.

Zastosowanie w systemach ERP Sztuczna inteligencja (AI – ang. artificial intelligence) to idea, która wyłoniła się wraz z rozwojem technologii i maszyn ułatwiających codzienne zadania. Obecnie pojęcie to oznacza systemy komputerowe zdolne do realizacji zadań, które do...