Jaki program do prowadzenia księgowości online?

Prowadzenie księgowości online to wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy. Zwłaszcza w czasie, kiedy sporo osób przestawiło się na pracę zdalną. Nowoczesne systemy informatyczne pozwalają księgowym na bezpieczną pracę z domu. Wybór odpowiedniego systemu to klucz do usprawnienia pracy księgowych w biurze rachunkowym. Rozwiązanie to musi spełniać potrzeby pracowników oraz klientów biura, a także usprawniać codzienną pracę oraz być na bieżąco z przepisami. Ponadto program ten powinien pomóc zwiększyć przewagę konkurencyjną biura na rynku. 

 

Jakie są zalety rozwiązania Comarch BI Point Menadżer?

Klienci korzystający z systemu Comarch ERP Optima mogą skorzystać z BI Point Menadżer. Rozwiązanie to daje możliwość zdalnego przesyłania dokumentów, gwarantuje dostęp do informacji w dowolnym czasie i miejscu oraz zapewnia komunikację z klientem w jednym miejscu. Ponadto pozwala na zintegrowanie się procesów OCR pomiędzy Comarch ERP Optima i BI Point Menadżer. 

 

Co to jest OCR?

OCR to innowacyjna technologia optycznego rozpoznawania znaków, którą można wykorzystać do np. odczytu danych z faktur papierowych i PDF. Obniża koszty wprowadzania dokumentów w biurach rachunkowych, czy też firmach z działem księgowym. Skanowanie faktur to również oszczędność czasu, eliminacja błędów oraz poprawienie jakości pracy księgowych. 

 

W jaki sposób przesyłane są dokumenty do Biura Rachunkowego i co się z nimi dzieje?

Proces przesyłania dokumentów do biura rachunkowego polega na wykonaniu kilku kroków. Z perspektywy klienta wystarczy jedynie dodać plik w odpowiednim miejscu w aplikacji:

Comarch BI Point

Wtedy plik zostaje przesłany do Comarch IBARD na konto określonego biura rachunkowego. Dane z dokumentów są wczytywane przez Comarch ERP Optima z zastosowaniem mechanizmu OCR. Ten proces można przedstawić w następujący sposób:

OCR w BI Point

Biuro rachunkowe przygotowuje raporty dla klienta na podstawie dostępnych danych w Comarch ERP Optima. Comarch BI Point Menadżer to usprawnienie komunikacji z klientami. Istnieje możliwość dodania komentarzy w narzędziu do wybranych zestawień i raportów. Wymiana informacji następuje w jednym miejscu. Każdego dnia do biur rachunkowych spływa wiele dokumentów. Czasami klienci mają problem z dostarczeniem ich w formie papierowej, dlatego warto korzystać z narzędzi, które umożliwiają na zrealizowanie tego procesu zdalnie. 

Sztuczna inteligencja i robotyzacja.

Zastosowanie w systemach ERP Sztuczna inteligencja (AI – ang. artificial intelligence) to idea, która wyłoniła się wraz z rozwojem technologii i maszyn ułatwiających codzienne zadania. Obecnie pojęcie to oznacza systemy komputerowe zdolne do realizacji zadań, które do...

Procedura TAX FREE już od 1 stycznia 2022 – jak przygotować firmę?

Od 1 stycznia 2022 roku wprowadzony zostanie elektroniczny obieg TAX FREE na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowych i Celnych (PUESC). Aby sprzedawać w systemie TAX FREE poza obiegiem elektronicznym, oprócz obowiązkowej rejestracji na platformie PUESC, niezbędnym stanie się również posiadanie statusu czynnego podatnika VAT oraz co najmniej jednej kasy online. Bez kasy fiskalnej online nie będzie możliwości rejestracji w PUESC.

Podpis elektroniczny w pracy zdalnej

W ostatnim czasie wyraźnie wzrosła świadomość korzyści związanych z posiadaniem podpisu elektronicznego, który jest szczególnie przydatny podczas pracy zdalnej. […] Największą zaletą korzystania z e-podpisu jest oszczędność czasu. Istotne działania można finalizować bez wychodzenia z biura, czy z domu.

Najciekawsze nowości na platformie Comarch e-Sklep w wersji 2022

W tym artykule przedstawimy Państwu najciekawsze nowości, które są dostępne na platformie Comarch e-Sklep. Rozwiązanie Comarch e-Sklep pozwala na prowadzenie własnego sklepu internetowego, który jest zintegrowany z wybranym systemem Comarch ERP (XT, Optima lub XL).