Jak korzystać z narzędzia Zoom do wideokonferencji?

Nie sprzedajemy i nie wspieramy technicznie rozwiązania ZOOM. Prosimy kierować pytania o ZOOM do producenta. Poniższy artykuł napisaliśmy w celu wsparcia osób, które w czasach pandemii muszą pracować zdalnie oraz korzystać z tego rozwiązania. 

Pandemia COVID-19 spowodowała zmiany w różnych obszarach życia codziennego. Coraz więcej osób zaczęło pracować zdalnie, aby zminimalizować ryzyko infekcji, zadbać o własne bezpieczeństwo i zdrowie innych ludzi. W ostatnich dniach pojawiła się większa potrzeba prowadzenia spotkań oraz prezentacji przez Internet. Przetestowaliśmy kilka dostępnych rozwiązań do prowadzenia wideokonferencji, aby wybrać najwygodniejsze z nich.

 

Narzędzie do komunikacji video i audio dla każdego

Wybraliśmy aplikację Zoom. To intuicyjne narzędzie pozwalające na prowadzenie spotkań online, webinarów oraz wideokonferencji z każdego miejsca na świecie.

 

Zalety rozwiązania Zoom:

  • Opcja dzielenia się ekranem – pozwala na prowadzenie efektywnych prezentacji. Nagrywanie webinarów/prezentacji/spotkań.
  • Darmowa wersja – dwie osoby mają nielimitowany czas. Spotkania dla grup od 3 do 100 osób mogą być prowadzone maksymalnie 40 minut. Posiada też dodatkowe funkcjonalności np. możliwość zmieniania tła.
  • Trzy wersje rozszerzone: Pro, Business i Enterprise. Pozwalają na prowadzenie nielimitowanych czasowo spotkań w większej grupie. Posiadają dodatkowe funkcjonalności.

 

Jak przygotować wirtualny pokój na spotkanie online z użyciem Zoom z poziomu przeglądarki?

Po założeniu konta można to zrobić z poziomu przeglądarki. Przechodzimy do:

My Account -> Personal -> Meetings -> Schedule a New Meeting

Zoom - Przygotowywanie wirtualnego pokoju na spotkanie online

Następnie dodajemy temat spotkania, datę i ustawiamy czas spotkania.

Zoom - Tworzenie spotkania

Możemy również określić kto będzie mógł korzystać z video oraz audio podczas spotkania. Z ciekawych opcji można wybrać też automatyczne nagrywanie, a plik utworzy się na komputerze organizatora spotkania.

Zoom - Zaplanowanie i zapisanie spotkania online

Zapisanie spotkania odbywa się w prosty sposób poprzez kliknięcie przycisku ,,Save”. Spotkanie można dodać do kalendarza Google, Outlook lub Yahoo.

Zoom - Spotkanie online

Kopiujemy link z ,,Join URL” i wysyłamy go do uczestników spotkania. Klikając ,,Start this Meeting” można wcześniej rozpocząć wydarzenie online.

 

Dołączenie do spotkania na Zoom

Uczestnik nie musi posiadać konta. Wystarczy, że kliknie otrzymany link do wirtualnego pokoju.

 

Aplikacje Zoom

Zoom posiada również aplikację desktopową oraz aplikację mobilną. Z ich poziomu można również korzystać z funkcjonalności Zoom.

Zoom - Aplikacja desktopowa na system Windows

Zoom - Aplikacja mobilna na system iOS

 

Jak prowadzić prezentację podczas wideokonferencji w Zoom?

Organizator spotkania (Host) otwiera spotkanie i wybiera opcję ,,Share Screen” z dolnego paska. Następnie klika w ekran z prezentacją. W ten sposób uczestnicy spotkania widzą prezentację.

 

Zoom - Widok z perspektywy dzielenia ekranu

 

Wskazówka: Podczas prowadzenia prezentacji dla dużej grupy najlepiej wyciszyć uczestników.

Manage Participants -> Participants -> Mute All

Zoom - Wyciszanie członków

 

Poniżej wyciszone audio i video. Można przywrócić audio i wideo poprzez kliknięcie ikonki.

Zoom - Wyłączony dźwięk i wideo

 

W pasku dolnym są również opcje zapraszania, podglądu członków, dzielenia się ekranem, włączenia czatu, nagrywania i wysyłania reakcji.

Zoom - Pasek dolny

 

Uczestnicy mogą zadawać pytania na czacie grupowym i wysyłać je do wszystkich lub do wybranych osób.

Zoom - Czat grupowy

 

Host może zakończyć spotkanie poprzez kliknięcie ,,End meeting”, a potem ,,End meeting for All”.

Podsumowanie

Testowane przez nas narzędzie do wideokonferencji Zoom jest bardzo intuicyjne i posiada wiele przydatnych funkcjonalności pozwalających na prowadzenie spotkań online, webinarów, prezentacji, wideokonferencji. Jakość obrazu i dźwięku jest dobra. Oczywiście zależy to też od urządzenia, z którego korzystamy (laptop, komputer, smartfon, tablet) oraz od połączenia internetowego. Polecamy!

W ostatnim czasie otrzymaliśmy wiele pytań dotyczących Zoom. Napisaliśmy dla Państwa artykuł opisujący tę aplikację, jako narzędzie do zdalnej komunikacji.

Nie oferujemy ZOOM w sprzedaży, jednakże program ten dostępny jest również w wersji bezpłatnej. Z takiej wersji korzystamy w celach wsparcia naszych Klientów, którym pomagamy rozwijać firmy poprzez wdrożenia systemów Comarch ERP.

W przypadku zainteresowania zakupem płatnej wersji prosimy o zapoznanie się z warunkami na stronie producenta zoom.us/pricing

Do CDN-Partner zapraszamy w sprawach związanych z systemami Comarch lub podpisami elektronicznymi CERTUM.

 

Sztuczna inteligencja i robotyzacja.

Zastosowanie w systemach ERP Sztuczna inteligencja (AI – ang. artificial intelligence) to idea, która wyłoniła się wraz z rozwojem technologii i maszyn ułatwiających codzienne zadania. Obecnie pojęcie to oznacza systemy komputerowe zdolne do realizacji zadań, które do...

Sztuczna inteligencja w polskich przedsiębiorstwach

Sztuczna inteligencja (AI) znajduje zastosowanie w sektorze przedsiębiorstw oraz przynosi konkretne korzyści finansowe. Skutecznie motywuje klientów do określonych zachowań (cross-selling, up-selling), a także zapobiega odejściom klientów.

Wdrożenie systemu ERP a finansowanie – cz. 4 [PORADNIK]

Nawet jeśli rozwiązania ERP nie są tak kosztowne jak kiedyś, wciąż jest to inwestycja dla Twojej firmy. Dostawcy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom Klientów i we współpracy z jednostkami finansowymi dają możliwość zakupu oprogramowania np.: w formie leasingu. W niektórych województwach zdarzają się również, choć coraz rzadziej, programy dzięki którym możesz uzyskać dofinansowanie…

Program do optycznego rozpoznawania znaków Comarch OCR przetworzył już ponad 10 milionów dokumentów!

Dziennie dokonywanych jest ponad milion transakcji, a każda z nich zostawia ślad w formie dokumentów księgowych. Większość dokumentów trafia do informatycznych systemów księgowych. Kiedyś dane były wprowadzane ręcznie, co zajmowało dużo czasu. Teraz używana jest technologia optycznego rozpoznawania znaków (OCR), która odczytuje np. dane znajdujące się na fakturach, dzięki czemu proces księgowania jest znacznie szybszy i przyjemniejszy.