Ile czasu zajmuje założenie sklepu internetowego i rozpoczęcie sprzedaży?

Statystyki pokazują, że zamawiamy coraz więcej produktów przez Internet. Rozwiązanie to jest wygodne. Dokonujemy zakupu poprzez wykonanie kilku kliknięć, bez wychodzenia z domu. Oszczędzamy czas, a często nawet pieniądze. Przyciąga nas opcja darmowej dostawy lub interesujące oferty specjalne. Właśnie teraz jest idealny czas na założenie własnego sklepu internetowego. Ten artykuł jest dla Ciebie, jeśli zastanawiasz się, ile czasu zajmuje założenie e-sklepu i rozpoczęcie sprzedaży.

Rozwój branży e-commerce

Czy wiesz, że obecna wartość branży e-commerce wynosi około 50 miliardów złotych, a ta kwota ciągle wzrasta? Sprzedaż internetowa rośnie z roku na rok. Natomiast czas kryzysu, czy też pandemii powoduje dodatkowe zwiększenie usług w tym obszarze. 

Kto decyduje się na założenie sklepu internetowego?

Możemy wyróżnić przynajmniej dwie takie grupy. Pierwszą z nich są przedsiębiorcy, którzy poszerzają kanały sprzedaży albo przenoszą biznes stacjonarny do Internetu. Przedsiębiorcy widzą potencjał w handlu internetowym. Natomiast drugą grupą są osoby, które realizują swój pomysł na e-biznes. 

Ile czasu zajmuje założenie e-sklepu i rozpoczęcie sprzedaży? 

Pojawiają się tutaj ponownie minimum dwie opcje. Rozpoczęcie sprzedaży można rozpocząć już po kilku dniach, jeśli np. posiadamy produkty w systemie Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL. W tym przypadku istnieją rozwiązania pozwalające na integrację z Comarch e-Sklep. Oczywiście wymaga to podjęcia odpowiednich konfiguracji. Jeśli nie prowadziliśmy wcześniej sprzedaży i wymagane jest dodanie wszystkich produktów do systemu to zajmuje to znacznie więcej czasu. Warto jednak zauważyć, że im więcej czasu poświęcimy na przygotowanie tzw. kart produktów, tym lepiej będą one wyglądały. Możemy również skorzystać z pomocy firm, które zajmują się wdrożeniem oraz konfiguracją e-sklepów.

Powyżej rozważyliśmy opcję, która bazuje na oprogramowaniu Comarch, ponieważ tym zajmuje się nasza firma. Jednakże istnieją również inne możliwości prowadzenia sprzedaży w Internecie. Korzystanie z rozwiązań Comarch jest kierowane do mikro, małych, średnich i dużych firm. 

Co jest potrzebne do uruchomienia sklepu internetowego?

  • Przygotowanie odpowiedniego planu. 
  • Założenie firmy albo dodanie numeru PKD (to skrót oznaczający Polską Klasyfikacje Działalności).
  • Zakupienie domeny.
  • Znalezienie dostawcy albo sprzedaż własnych produktów.
  • Przygotowanie regulaminu i polityki prywatności oraz grafik np. logo, bannery, grafiki produktów.
  • Wybranie oprogramowania do prowadzenia e-handlu.
  • Konfiguracja e-sklepu np. dodanie różnych opcji płatności i dostaw, wybór walut oraz obszaru działalności. Wiążę się to z np. współpracą z firmą kurierską oraz serwisami płatności typu dotpay.

Po uruchomieniu sklepu internetowego możemy go również udoskonalać. Ważne jest znalezienie oprogramowania, które jest zawsze zgodne z przepisami prawa oraz nieustannie aktualizowane. Z tego względu polecamy rozwiązanie Comarch e-Sklep, które posiada intuicyjny interfejs i jest łatwe w obsłudze. 

Warto skupić się również na optymalizacji oraz pozycjonowaniu sklepu internetowego, aby wyświetlał się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu więcej osób znajdzie nasz sklep w sieci.

Jakie są korzyści 100% polskiej chmury dla firm?

Chmura Comarch pozwala na zarządzanie firmą z każdego urządzenia, o każdej porze oraz z dowolnego miejsca na świecie, które ma dostęp do Internetu. Comarch jako jedna z pierwszych firm informatycznych w Polsce wprowadziła usługi w modelu cloud, a dziś jest ich największym dostawcą.

Co wybrać do sprzedaży w Internecie? Comarch e-Sklep, czy Comarch e-Sale?

Chcesz rozpocząć sprzedaż w Internecie, ale nie wiesz jakie rozwiązanie/oprogramowanie/platforma e-commerce będzie najlepsza dla Twojej firmy? Posiadasz system Comarch ERP lub planujesz zacząć korzystać z Comarch ERP XT, Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL? Szukasz zintegrowanego rozwiązania do sprzedaży w Internecie? Jeśli na jedno z tych pytań, znalazłeś twierdząca odpowiedź, ten artykuł jest dla Ciebie. 

Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych – Jakie są skuteczne sposoby na ochronę danych osobowych oraz firmowych?

Dziś, czyli w dniu 28 stycznia 2022 roku obchodzimy Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych, zainicjowany po raz pierwszy 16 lat temu przez Radę Europy. Z tej okazji prowadzone są działania mające na celu podnoszenie świadomości o prawach do ochrony danych osobowych i prywatności. Obecnie dane osobowe narażone są na ,,wypłynięcie”, jak nigdy wcześniej. Postępująca digitalizacja sprawia, że dane osobowe znajdują się w licznych bazach i przetwarzane są na różne sposoby. Najprostszym sposobem na uniknięcie kłopotów jest chronienie swoich danych. Sprawdź skuteczne sposoby na ochronę danych osobowych oraz danych firmowych. 

Czym jest Industry 4.0 i co to dla Ciebie oznacza?

Rozwój technologiczny napędza zmiany w każdym z obszarów społeczeństwa. Rozwiązania te są używane przez nas na każdym kroku, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Miejsca pracy zmieniają się poprzez implementacje nowych technologii. Zmiana ta jest nazywana czwartą rewolucją przemysłową, czy też Industry 4.0 lub Przemysł 4.0.