Zaznacz stronę

Ile czasu zajmuje założenie sklepu internetowego i rozpoczęcie sprzedaży?

Statystyki pokazują, że zamawiamy coraz więcej produktów przez Internet. Rozwiązanie to jest wygodne. Dokonujemy zakupu poprzez wykonanie kilku kliknięć, bez wychodzenia z domu. Oszczędzamy czas, a często nawet pieniądze. Przyciąga nas opcja darmowej dostawy lub interesujące oferty specjalne. Właśnie teraz jest idealny czas na założenie własnego sklepu internetowego. Ten artykuł jest dla Ciebie, jeśli zastanawiasz się, ile czasu zajmuje założenie e-sklepu i rozpoczęcie sprzedaży.

Rozwój branży e-commerce

Czy wiesz, że obecna wartość branży e-commerce wynosi około 50 miliardów złotych, a ta kwota ciągle wzrasta? Sprzedaż internetowa rośnie z roku na rok. Natomiast czas kryzysu, czy też pandemii powoduje dodatkowe zwiększenie usług w tym obszarze. 

Kto decyduje się na założenie sklepu internetowego?

Możemy wyróżnić przynajmniej dwie takie grupy. Pierwszą z nich są przedsiębiorcy, którzy poszerzają kanały sprzedaży albo przenoszą biznes stacjonarny do Internetu. Przedsiębiorcy widzą potencjał w handlu internetowym. Natomiast drugą grupą są osoby, które realizują swój pomysł na e-biznes. 

Ile czasu zajmuje założenie e-sklepu i rozpoczęcie sprzedaży? 

Pojawiają się tutaj ponownie minimum dwie opcje. Rozpoczęcie sprzedaży można rozpocząć już po kilku dniach, jeśli np. posiadamy produkty w systemie Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL. W tym przypadku istnieją rozwiązania pozwalające na integrację z Comarch e-Sklep. Oczywiście wymaga to podjęcia odpowiednich konfiguracji. Jeśli nie prowadziliśmy wcześniej sprzedaży i wymagane jest dodanie wszystkich produktów do systemu to zajmuje to znacznie więcej czasu. Warto jednak zauważyć, że im więcej czasu poświęcimy na przygotowanie tzw. kart produktów, tym lepiej będą one wyglądały. Możemy również skorzystać z pomocy firm, które zajmują się wdrożeniem oraz konfiguracją e-sklepów.

Powyżej rozważyliśmy opcję, która bazuje na oprogramowaniu Comarch, ponieważ tym zajmuje się nasza firma. Jednakże istnieją również inne możliwości prowadzenia sprzedaży w Internecie. Korzystanie z rozwiązań Comarch jest kierowane do mikro, małych, średnich i dużych firm. 

Co jest potrzebne do uruchomienia sklepu internetowego?

  • Przygotowanie odpowiedniego planu. 
  • Założenie firmy albo dodanie numeru PKD (to skrót oznaczający Polską Klasyfikacje Działalności).
  • Zakupienie domeny.
  • Znalezienie dostawcy albo sprzedaż własnych produktów.
  • Przygotowanie regulaminu i polityki prywatności oraz grafik np. logo, bannery, grafiki produktów.
  • Wybranie oprogramowania do prowadzenia e-handlu.
  • Konfiguracja e-sklepu np. dodanie różnych opcji płatności i dostaw, wybór walut oraz obszaru działalności. Wiążę się to z np. współpracą z firmą kurierską oraz serwisami płatności typu dotpay.

Po uruchomieniu sklepu internetowego możemy go również udoskonalać. Ważne jest znalezienie oprogramowania, które jest zawsze zgodne z przepisami prawa oraz nieustannie aktualizowane. Z tego względu polecamy rozwiązanie Comarch e-Sklep, które posiada intuicyjny interfejs i jest łatwe w obsłudze. 

Warto skupić się również na optymalizacji oraz pozycjonowaniu sklepu internetowego, aby wyświetlał się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu więcej osób znajdzie nasz sklep w sieci.

Rewolucja w stawkach VAT i przypisanie kodów w module Optima Handel

Od 1 lipca 2020 zacznie obowiązywać nowa matryca stawek VAT. W porównaniu z poprzednimi latami są to rewolucyjne zmiany. Z perspektywy podatników najważniejszą kwestią będzie zmiana stawek na poszczególne świadczenia. Nowa matryca stawek VAT to odejście od funkcjonującej od lat PKWiU 2008 oraz zastąpienie jej przez dwa różne systemy klasyfikacyjne.

Podpis elektroniczny w pracy zdalnej

W ostatnim czasie wyraźnie wzrosła świadomość korzyści związanych z posiadaniem podpisu elektronicznego, który jest szczególnie przydatny podczas pracy zdalnej. […] Największą zaletą korzystania z e-podpisu jest oszczędność czasu. Istotne działania można finalizować bez wychodzenia z biura, czy z domu.

Aplikacja CDN Automatyczna wysyłka raportów z ERP Optima – najczęściej zdawane pytania i odpowiedzi

Obsługa kadr i płac w firmach lub biurach rachunkowych może być wyzwaniem. Jak sobie z tym poradzić? Stawiamy na rozwiązania Comarch ERP Optima Kadry i Płace, Comarch HRM oraz aplikację CDN Automatyczna wysyłka raportów z ERP Optima. Narzędzia te automatyzują procesy i sprawiają, że praca kadrowo-płacowa staje się łatwa i przyjemna. Sprawdź listę najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi dotyczących naszej autorskiej aplikacji CDN Automatyczna wysyłka raportów z ERP Optima.

Szybkie i wygodne płatności w sklepie internetowym z bramką płatniczą eService

Wybór płatności do sklepu internetowego nie zawsze jest łatwy. Warto przeanalizować potrzeby Klientów i odpowiednio dostosować integrację. W ostatnim czasie coraz więcej Klientów preferuję wygodną i bezpieczną płatność Blikiem. Oczekiwania Klientów nieustannie rosną. W celu zwiększenia sprzedaży należy oferować odpowiednie rozwiązania. W tym artykule zaprezentujemy Państwu polecaną przez nas bramkę płatniczą, która sprawdzi się nie tylko w e-sklepie opartym o platformę Comarch e-Sklep, ale również Shoper, Shopify, PrestaShop, WooCommerce, Magento i inne.