Zaznacz stronę

Drukarka czy kasa fiskalna – co wybrać?

Nowi przedsiębiorcy i firmy, które zajmują się sprzedażą produktów oraz usług osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, w określonym momencie muszą spełnić obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego, a także ewidencji obrotu. Bardzo często pojawia się pytanie: Co kupić? Kasę czy drukarkę fiskalną? Wskazując różnice, podajemy krótki opis obu urządzeń.

Kasa fiskalna – to urządzenie, które może działać samodzielnie. Rejestrację sprzedaży na kasie realizuje się poprzez wprowadzanie kodów sprzedawanych towarów (lub usług) bezpośrednio z klawiatury lub za pomocą skanera. Nazwy sprzedawanych towarów/usług należy wcześniej zaprogramować w pamięci kasy. Liczba kodów, które można zaprogramować w kasie jest ograniczona do ok. 40 tys. kodów w zależności od modelu. Kasy fiskalne są wybierane zazwyczaj przez małe punkty handlowe. Nie ma dostępu do aktualnych stanów, w związku z tym pracując na kasie można pomylić się sprzedając inny towar niż zamierzano oraz w ilości większej od posiadanej na magazynie. W dłuższej perspektywie praca na kasie fiskalnej jest bardziej uciążliwa niż na drukarce fiskalnej.

Drukarka fiskalna – to fiskalne uzupełnienie stanowiska sprzedaży, opartego na komputerze i oprogramowaniu realizującym sprzedaż. Paragon wystawiany jest w programie, a drukarka jedynie drukuje gotowy paragon, rejestrując sprzedaż w swojej pamięci. Dzięki współpracy z programem sprzedażowym znamy aktualne stany magazynowe. Widać je na komputerze w momencie wystawiania paragonu. Ilość kodów, które można przesłać do drukarki w stosunku do kasy fiskalnej jest zdecydowanie większa i wynosi ponad 100 tysięcy.

Podsumowując, kasa fiskalna jest urządzeniem tańszym i polecanym raczej dla małych punktów sprzedażowych. Drukarka fiskalna jest rozwiązaniem droższym, ale ułatwia nam kontrolę prowadzonej działalności poprzez bardziej efektywnie zarządzanie sprzedażą i magazynem.

Szybkie i wygodne płatności w sklepie internetowym z bramką płatniczą eService

Wybór płatności do sklepu internetowego nie zawsze jest łatwy. Warto przeanalizować potrzeby Klientów i odpowiednio dostosować integrację. W ostatnim czasie coraz więcej Klientów preferuję wygodną i bezpieczną płatność Blikiem. Oczekiwania Klientów nieustannie rosną. W celu zwiększenia sprzedaży należy oferować odpowiednie rozwiązania. W tym artykule zaprezentujemy Państwu polecaną przez nas bramkę płatniczą, która sprawdzi się nie tylko w e-sklepie opartym o platformę Comarch e-Sklep, ale również Shoper, Shopify, PrestaShop, WooCommerce, Magento i inne. 

Nowe dofinansowanie: Bony na cyfryzację

19 lipca 2021 roku pojawiła się aktualizacja harmonogramu konkursów realizowanych w ramach Programu Inteligentny Rozwój (POIR) w 2021 roku. Główna zmiana pojawiła się w związku z dodaniem nowego obszaru: 6.2: Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji – Bony na cyfryzację.  

Sprawne zarządzanie czasem pracy z Comarch TNA – pytania i odpowiedzi

Comarch TNA jest nowoczesnym systemem do rejestracji czasu pracy, dzięki któremu poprawisz dyscyplinę w miejscu pracy oraz znacznie zwiększysz efektywność. Zgłaszanie delegacji, urlopów, obecności, a także nieobecności stanie się szybkie, proste i wygodne.

Uruchomienie procedury VAT e-Commerce w Comarch ERP Optima i e-Sklep

Od 1 lipca 2021 weszły w życie nowe przepisy. Pakiet zmian VAT e-commerce nałożył na platformy e-handlu obowiązek rozliczenia VAT z tytułu sprzedaży towarów konsumentom w Unii Europejskiej.