Zaznacz stronę

Drukarka czy kasa fiskalna – co wybrać?

Nowi przedsiębiorcy i firmy, które zajmują się sprzedażą produktów oraz usług osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, w określonym momencie muszą spełnić obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego, a także ewidencji obrotu. Bardzo często pojawia się pytanie: Co kupić? Kasę czy drukarkę fiskalną? Wskazując różnice, podajemy krótki opis obu urządzeń.

Kasa fiskalna – to urządzenie, które może działać samodzielnie. Rejestrację sprzedaży na kasie realizuje się poprzez wprowadzanie kodów sprzedawanych towarów (lub usług) bezpośrednio z klawiatury lub za pomocą skanera. Nazwy sprzedawanych towarów/usług należy wcześniej zaprogramować w pamięci kasy. Liczba kodów, które można zaprogramować w kasie jest ograniczona do ok. 40 tys. kodów w zależności od modelu. Kasy fiskalne są wybierane zazwyczaj przez małe punkty handlowe. Nie ma dostępu do aktualnych stanów, w związku z tym pracując na kasie można pomylić się sprzedając inny towar niż zamierzano oraz w ilości większej od posiadanej na magazynie. W dłuższej perspektywie praca na kasie fiskalnej jest bardziej uciążliwa niż na drukarce fiskalnej.

Drukarka fiskalna – to fiskalne uzupełnienie stanowiska sprzedaży, opartego na komputerze i oprogramowaniu realizującym sprzedaż. Paragon wystawiany jest w programie, a drukarka jedynie drukuje gotowy paragon, rejestrując sprzedaż w swojej pamięci. Dzięki współpracy z programem sprzedażowym znamy aktualne stany magazynowe. Widać je na komputerze w momencie wystawiania paragonu. Ilość kodów, które można przesłać do drukarki w stosunku do kasy fiskalnej jest zdecydowanie większa i wynosi ponad 100 tysięcy.

Podsumowując, kasa fiskalna jest urządzeniem tańszym i polecanym raczej dla małych punktów sprzedażowych. Drukarka fiskalna jest rozwiązaniem droższym, ale ułatwia nam kontrolę prowadzonej działalności poprzez bardziej efektywnie zarządzanie sprzedażą i magazynem.

Co wybrać do sprzedaży w Internecie? Comarch e-Sklep, czy Comarch e-Sale?

Chcesz rozpocząć sprzedaż w Internecie, ale nie wiesz jakie rozwiązanie/oprogramowanie/platforma e-commerce będzie najlepsza dla Twojej firmy? Posiadasz system Comarch ERP lub planujesz zacząć korzystać z Comarch ERP XT, Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL? Szukasz zintegrowanego rozwiązania do sprzedaży w Internecie? Jeśli na jedno z tych pytań, znalazłeś twierdząca odpowiedź, ten artykuł jest dla Ciebie. 

Rewolucja w stawkach VAT i przypisanie kodów w module Optima Handel

Od 1 lipca 2020 zacznie obowiązywać nowa matryca stawek VAT. W porównaniu z poprzednimi latami są to rewolucyjne zmiany. Z perspektywy podatników najważniejszą kwestią będzie zmiana stawek na poszczególne świadczenia. Nowa matryca stawek VAT to odejście od funkcjonującej od lat PKWiU 2008 oraz zastąpienie jej przez dwa różne systemy klasyfikacyjne.

Wdrożenie traceability w systemie Comarch ERP XL

Często w trakcie spotkań z klientami pada pytanie o to, czy system Comarch ERP XL posiada traceability? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, gdyż traceability samo w sobie nie jest narzędziem informatycznym. Co to jest traceability? Traceability jest to system kompleksowego śledzenia pochodzenia, czyli zdolność do identyfikacji oraz…

Uruchomienie procedury VAT e-Commerce w Comarch ERP Optima i e-Sklep

Od 1 lipca 2021 weszły w życie nowe przepisy. Pakiet zmian VAT e-commerce nałożył na platformy e-handlu obowiązek rozliczenia VAT z tytułu sprzedaży towarów konsumentom w Unii Europejskiej.