Zaznacz stronę

Drukarka czy kasa fiskalna – co wybrać?

Nowi przedsiębiorcy i firmy, które zajmują się sprzedażą produktów oraz usług osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, w określonym momencie muszą spełnić obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego, a także ewidencji obrotu. Bardzo często pojawia się pytanie: Co kupić? Kasę czy drukarkę fiskalną? Wskazując różnice, podajemy krótki opis obu urządzeń.

Kasa fiskalna – to urządzenie, które może działać samodzielnie. Rejestrację sprzedaży na kasie realizuje się poprzez wprowadzanie kodów sprzedawanych towarów (lub usług) bezpośrednio z klawiatury lub za pomocą skanera. Nazwy sprzedawanych towarów/usług należy wcześniej zaprogramować w pamięci kasy. Liczba kodów, które można zaprogramować w kasie jest ograniczona do ok. 40 tys. kodów w zależności od modelu. Kasy fiskalne są wybierane zazwyczaj przez małe punkty handlowe. Nie ma dostępu do aktualnych stanów, w związku z tym pracując na kasie można pomylić się sprzedając inny towar niż zamierzano oraz w ilości większej od posiadanej na magazynie. W dłuższej perspektywie praca na kasie fiskalnej jest bardziej uciążliwa niż na drukarce fiskalnej.

Drukarka fiskalna – to fiskalne uzupełnienie stanowiska sprzedaży, opartego na komputerze i oprogramowaniu realizującym sprzedaż. Paragon wystawiany jest w programie, a drukarka jedynie drukuje gotowy paragon, rejestrując sprzedaż w swojej pamięci. Dzięki współpracy z programem sprzedażowym znamy aktualne stany magazynowe. Widać je na komputerze w momencie wystawiania paragonu. Ilość kodów, które można przesłać do drukarki w stosunku do kasy fiskalnej jest zdecydowanie większa i wynosi ponad 100 tysięcy.

Podsumowując, kasa fiskalna jest urządzeniem tańszym i polecanym raczej dla małych punktów sprzedażowych. Drukarka fiskalna jest rozwiązaniem droższym, ale ułatwia nam kontrolę prowadzonej działalności poprzez bardziej efektywnie zarządzanie sprzedażą i magazynem.

Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych – Jakie są skuteczne sposoby na ochronę danych osobowych oraz firmowych?

Dziś, czyli w dniu 28 stycznia 2022 roku obchodzimy Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych, zainicjowany po raz pierwszy 16 lat temu przez Radę Europy. Z tej okazji prowadzone są działania mające na celu podnoszenie świadomości o prawach do ochrony danych osobowych i prywatności. Obecnie dane osobowe narażone są na ,,wypłynięcie”, jak nigdy wcześniej. Postępująca digitalizacja sprawia, że dane osobowe znajdują się w licznych bazach i przetwarzane są na różne sposoby. Najprostszym sposobem na uniknięcie kłopotów jest chronienie swoich danych. Sprawdź skuteczne sposoby na ochronę danych osobowych oraz danych firmowych. 

Jak zautomatyzować marketing w sklepie internetowym?

Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników, jednym z nich jest skuteczne zaplanowanie działań marketingowych oraz efektywna realizacja. Dzięki temu zwiększana jest sprzedaż i zyski firmy. Nieustannie rosną oczekiwania Klientów poszukujących coraz lepszych doświadczeń zakupowych, szybkiego czasu realizacji zamówień, ekspresowego kontaktu z obsługą sklepu, spersonalizowanej oferty, a także obsługi posprzedażowej. Z niniejszego artykułu dowiesz się, co to jest marketing automation, jakie możliwości daje dla e-commerce oraz w jaki sposób łatwo wdrożyć to rozwiązanie w Twoim sklepie internetowym. 

Jak wybrać system ERP? – cz. 2 [PORADNIK]

Jak(i) wybrać system ERP? Niezależnie od tego, jaką firmę reprezentujesz: handlową, produkcyjną czy usługową, instytucję publiczną, wielką korporację czy małe przedsiębiorstwo, rynek jest pełen rozwiązań. Jeżeli stanąłeś przed wyborem systemu ERP warto, abyś udzielił sobie odpowiedzi na podstawowe pytania oraz poznał kilka zagadnień…

Program do optycznego rozpoznawania znaków Comarch OCR przetworzył już ponad 10 milionów dokumentów!

Dziennie dokonywanych jest ponad milion transakcji, a każda z nich zostawia ślad w formie dokumentów księgowych. Większość dokumentów trafia do informatycznych systemów księgowych. Kiedyś dane były wprowadzane ręcznie, co zajmowało dużo czasu. Teraz używana jest technologia optycznego rozpoznawania znaków (OCR), która odczytuje np. dane znajdujące się na fakturach, dzięki czemu proces księgowania jest znacznie szybszy i przyjemniejszy.