Procedura TAX FREE już od 1 stycznia 2022 – jak przygotować firmę?

Od 1 stycznia 2022 roku wprowadzony zostanie elektroniczny obieg TAX FREE na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowych i Celnych (PUESC). Aby sprzedawać w systemie TAX FREE poza obiegiem elektronicznym, oprócz obowiązkowej rejestracji na platformie PUESC, niezbędnym stanie się również posiadanie statusu czynnego podatnika VAT oraz co najmniej jednej kasy online. Bez kasy fiskalnej online nie będzie możliwości rejestracji w PUESC.

 

Zwrot podatku od towarów i usług dla podróżnych

TAX FREE to zwrot podatku od towarów i usług dla podróżnych, który pozwala uniknąć turystom odwiedzającym Polskę podwójnego opodatkowania. Gdyby nie wprowadzenie tego rodzaju przepisów podróżni odwiedzający nasz kraj, dokonując tu zakupu towaru i planując zabrać go ze sobą do swojego państwa byliby zmuszeni do uiszczenia opłaty podatkowej zarówno w Polsce jak i kraju zamieszkania.

 

Do 31 grudnia 2021 roku:

  • Korzystanie z procedury TAX FREE odbywa się według dotychczasowych zasad.
  • Wymagane jest zarejestrowanie danych firmy na PUESC w celu korzystania z procedury TAX FREE od 1 stycznia 2022 roku.
  • Istnieje obowiązek zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o rozpoczęciu sprzedaży w TAX FREE w 2021 roku.

 

Zmiany od 1 stycznia 2022 roku

Od 1 stycznia 2022 roku rejestracja na PUESC zastąpi obowiązek informowania naczelnika urzędu skarbowego o rozpoczęciu sprzedaży w procedurze TAX FREE.

 

Korzyści dla Biznesu i dla podróżnych

Główną zaletą TAX FREE dla biznesu jest szybki i łatwy dostęp, za pośrednictwem PUESC, do danych o transakcjach realizowanych w tej procedurze. Ponadto niewątpliwe korzyści stanowią również: uzyskanie potwierdzenia wywozu towaru bezpośrednio od urzędu, a także ułatwione rozliczanie z podróżnymi czy też administracją skarbową.

Dla podróżnych bezdyskusyjnymi atutami tego rozwiązania są przede wszystkim: skrócenie czasu obsługi, szybki zwrot zapłaconego przy transakcjach bezgotówkowych VAT-u, jak również elektroniczny dostęp do swoich dokumentów TAX FREE.

 

Jak zarejestrować dane firmy na PUESC w celu korzystania z procedury TAX FREE?

  • Zgłoś prowadzenie działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).
  • Zgłoś miejsce sprzedaży do powyższej ewidencji/rejestru.
  • W każdym miejscu sprzedaży posiadaj co najmniej jedną kasę fiskalną online.

Jakie są korzyści 100% polskiej chmury dla firm?

Chmura Comarch pozwala na zarządzanie firmą z każdego urządzenia, o każdej porze oraz z dowolnego miejsca na świecie, które ma dostęp do Internetu. Comarch jako jedna z pierwszych firm informatycznych w Polsce wprowadziła usługi w modelu cloud, a dziś jest ich największym dostawcą.

Sztuczna inteligencja w polskich przedsiębiorstwach

Sztuczna inteligencja (AI) znajduje zastosowanie w sektorze przedsiębiorstw oraz przynosi konkretne korzyści finansowe. Skutecznie motywuje klientów do określonych zachowań (cross-selling, up-selling), a także zapobiega odejściom klientów.

Jak przenieść certyfikat kwalifikowany z karty kryptograficznej na SimplySign?

Prowadząc własną działalność lub zarządzając ludźmi, znajdziesz się w mnóstwie sytuacji, w których trzeba złożyć podpis. Koniec ze stratą czasu na podpisywanie masy dokumentów. Koniec z szukaniem czytnika i myśleniem o tym, że trzeba go wszędzie nosić ze sobą. Postaw na wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy. Wystarczy jeden podpis dający wiele możliwości, urządzenie mobilne, dostęp do Internetu i dedykowana aplikacja. 

Jak zwiększyć liczbę pozyskiwanych klientów w Biurze Rachunkowym?

Zastanawiasz się jak zwiększyć liczbę pozyskiwanych klientów, czy też, w jaki sposób usprawnić komunikację pomiędzy Twoim Biurem Rachunkowym a firmą korzystającą z Twoich usług? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz tutaj. Dowiesz się również jak zwiększyć efektywność obsługi swojego klienta i zadbać o bezpieczeństwo jego danych.