Zaznacz stronę

Pracownicze Plany Kapitałowe – Obowiązki i odpowiedzialność pracodawców

Obowiązki pracodawcy:

  • Prawidłowe i terminowe naliczanie oraz przekazywanie wpłat do PPK do wybranej instytucji finansowej (za pośrednictwem agenta transferowego).
  • Przechowywanie dokumentacji PPK (zawarcie, gromadzenie i archiwizowanie umów oraz deklaracji pracowników).
  • Ponowne zapisanie pracownika do PPK (co 4 lata i na wniosek pracownika).
  • Pilnowanie terminu ponownego podjęcia wpłat za danego uczestnika do PPK.
  • Terminowe przekazywanie uczestnikom raz podmiotowi zarządzającemu określonych informacji związanych z prowadzonym PPK.
  • Realizacja bądź umożliwienie realizacji dyspozycji składanych przez uczestników PPK.9.

Odpowiedzialność pracodawców i ich reprezentantów:

  • Grzywna w przypadku braku terminowego zawarcia umowy o zarządzanie PPK – do wysokości do 1,5 % funduszu wynagrodzeń za pełen rok obrotowy.
  • Grzywna od 1.000 do 1.000.000 zł m.in. za brak dokonywania wpłat, brak prowadzenia dokumentacji związanej z obliczaniem wpłat do PPK.
  • Roszczenia cywilnoprawne osób zatrudnionych przeciwko pracodawcy niedokonującemu wymaganych wpłat – możliwość dochodzenia nie tylko wartości nominalnej wpłat, ale także utraconych korzyści.
  • Odpowiedzialność karna za nakłanianie pracowników do rezygnacji z udziału w PPK – grzywna do 1,5 % funduszu wynagrodzeń za pełny rok obrotowy.

Zarządzaj małą firmą z programem Comarch ERP XT – pytania i odpowiedzi

Program dla małych firm Comarch ERP XT jest bardzo intuicyjny oraz prosty w obsłudze. Dzięki niemu wystawisz szybko faktury między innymi przez aplikację mobilną. Jest to również proste narzędzie do sprzedaży w Internecie.

Co to są PPK? – Przygotuj firmę na Pracownicze Plany Kapitałowe

W 2017 roku przyjęto Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, której istotną częścią są PPK, czyli Pracownicze Plany Kapitałowe. System oszczędności, za którego sprawą wspólnymi siłami pracownika, pracodawcy i państwa, ten pierwszy będzie miał cieszyć się stabilną sytuacją finansową na emeryturze.

Jak zautomatyzować marketing w sklepie internetowym?

Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników, jednym z nich jest skuteczne zaplanowanie działań marketingowych oraz efektywna realizacja. Dzięki temu zwiększana jest sprzedaż i zyski firmy. Nieustannie rosną oczekiwania Klientów poszukujących coraz lepszych doświadczeń zakupowych, szybkiego czasu realizacji zamówień, ekspresowego kontaktu z obsługą sklepu, spersonalizowanej oferty, a także obsługi posprzedażowej. Z niniejszego artykułu dowiesz się, co to jest marketing automation, jakie możliwości daje dla e-commerce oraz w jaki sposób łatwo wdrożyć to rozwiązanie w Twoim sklepie internetowym. 

Drukarka czy kasa fiskalna – co wybrać?

Nowi przedsiębiorcy i firmy, które zajmują się sprzedażą produktów i usług osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, w określonym momencie muszą spełnić obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego i ewidencji obrotu. Bardzo często pojawia się pytanie: Co kupić? Kasę czy drukarkę fiskalną? Wskazując różnice, podajemy krótki opis obu urządzeń…