Zaznacz stronę

Pracownicze Plany Kapitałowe – Obowiązki i odpowiedzialność pracodawców

Obowiązki pracodawcy:

  • Prawidłowe i terminowe naliczanie oraz przekazywanie wpłat do PPK do wybranej instytucji finansowej (za pośrednictwem agenta transferowego).
  • Przechowywanie dokumentacji PPK (zawarcie, gromadzenie i archiwizowanie umów oraz deklaracji pracowników).
  • Ponowne zapisanie pracownika do PPK (co 4 lata i na wniosek pracownika).
  • Pilnowanie terminu ponownego podjęcia wpłat za danego uczestnika do PPK.
  • Terminowe przekazywanie uczestnikom raz podmiotowi zarządzającemu określonych informacji związanych z prowadzonym PPK.
  • Realizacja bądź umożliwienie realizacji dyspozycji składanych przez uczestników PPK.9.

Odpowiedzialność pracodawców i ich reprezentantów:

  • Grzywna w przypadku braku terminowego zawarcia umowy o zarządzanie PPK – do wysokości do 1,5 % funduszu wynagrodzeń za pełen rok obrotowy.
  • Grzywna od 1.000 do 1.000.000 zł m.in. za brak dokonywania wpłat, brak prowadzenia dokumentacji związanej z obliczaniem wpłat do PPK.
  • Roszczenia cywilnoprawne osób zatrudnionych przeciwko pracodawcy niedokonującemu wymaganych wpłat – możliwość dochodzenia nie tylko wartości nominalnej wpłat, ale także utraconych korzyści.
  • Odpowiedzialność karna za nakłanianie pracowników do rezygnacji z udziału w PPK – grzywna do 1,5 % funduszu wynagrodzeń za pełny rok obrotowy.

Jak działa PPK oraz co powinna zawierać umowa o prowadzenie i umowa o zarządzanie?

Umowę musi zawrzeć każdy pracodawca, który zatrudnia co najmniej jedną osobę. Powinna ona być sporządzona w postaci elektronicznej, która pozwala na zapisanie jej treści na trwałym nośniku. Nie może zawierać warunków mniej korzystnych niż zaprezentowane przez daną instytucję finansową na portalu PPK w dniu zawarcia umowy.

Zwiększ zaufanie Klientów i sprzedaż, dzięki integracji Trusted Shops z Comarch e-Sklep

Najważniejszymi trendami są obecnie doświadczenia użytkownika (tzw. user experience), budowanie świadomości klienta końcowego, sprzedaż w modelu B2B (czyli transakcje pomiędzy firmami) oraz zachęcanie klienta do zakupu droższych produktów, ulepszeń albo innych dodatków w celu generowania większych przychodów (tzw. upsell). Wchodząc w trendy, w poniższym artykule skupimy się na zwiększeniu zaufania Klientów oraz zwiększeniu sprzedaży, dzięki integracji Trusted Shops z Comarch e-Sklep.

Co wybrać do sprzedaży w Internecie? Comarch e-Sklep, czy Comarch e-Sale?

Chcesz rozpocząć sprzedaż w Internecie, ale nie wiesz jakie rozwiązanie/oprogramowanie/platforma e-commerce będzie najlepsza dla Twojej firmy? Posiadasz system Comarch ERP lub planujesz zacząć korzystać z Comarch ERP XT, Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL? Szukasz zintegrowanego rozwiązania do sprzedaży w Internecie? Jeśli na jedno z tych pytań, znalazłeś twierdząca odpowiedź, ten artykuł jest dla Ciebie. 

Czym jest Industry 4.0 i co to dla Ciebie oznacza?

Rozwój technologiczny napędza zmiany w każdym z obszarów społeczeństwa. Rozwiązania te są używane przez nas na każdym kroku, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Miejsca pracy zmieniają się poprzez implementacje nowych technologii. Zmiana ta jest nazywana czwartą rewolucją przemysłową, czy też Industry 4.0 lub Przemysł 4.0.