Narzędzia IT pomocne w konfiguracji PPK

Przygotowanie organizacyjne firmy do wprowadzenia PPK polega na:

  • Aktualizacji posiadanych programów kadrowo-płacowych.
  • Opracowaniu potrzebnych procedur (gromadzenie i archiwizacja dokumentacji, współpraca różnych działów przy obsłudze PPK, bieżące informowanie i odpowiadanie na pytania pracowników).
  • Przeszkoleniu personelu kadrowo-księgowego.

Wdrożenie rozwiązania Comarch PPK pomaga w komunikacji pomiędzy pracodawcą a instytucją finansową wg poniższego schematu:

Wdrożenie rozwiązania Comarch PPK pomaga w komunikacji pomiędzy pracodawcą a instytucją finansową wg schematuPracodawca w pierwszej kolejności musi uzyskać wiele informacji od pracowników (np.: woli pracowników w udziale w PPK, wysokości składki, osób uposażonych) co generuje wiele dokumentów — bez cyfryzacji, trudno wyobrazić sobie ich obsługę.

Kolejny krok po zebraniu informacji to ewidencja dokumentów i obliczenie składek dla każdego z pracowników, te informacje (i składki) są transferowane do instytucji finansowej.

Obszar komunikacji między instytucją finansową, a pracownikiem jest rozumiany jako portal operatora, na którym każda osoba objęta PPK będzie mogła podejrzeć ilość uzbieranych pieniędzy na koncie PPK.

Czym jest Comarch PPK?

Comarch PPK to dedykowane rozwiązanie IT ułatwiające obsługę PPK w firmach.

Schemat przedstawiający etapy rozbudowy aplikacji:

Schemat przedstawiający etapy rozbudowy aplikacji

Wymiana danych pomiędzy Comarch PPK, a instytucją finansową przedstawia się następująco:

Wymiana danych pomiędzy Comarch PPK, a instytucją finansową

Zakres funkcjonalny aplikacji Comarch PPK

Funkcje aplikacji Comarch PPK:

  • Informacje o pracodawcy i wybranej instytucji finansowej zarządzającej PPK.
  • Rejestr pracowników:
    • Prowadzenie ewidencji pracowników.
    • Import z pliku.
    • Integracja z Comarch ERP HR.
  • Rejestr deklarowanych procentowych składek członkowskich dla PPK.
  • Rejestr wystąpień i przystąpień pracowników do PPK.
  • Rejestr miesięcznych składek do PPK.
  • Generowanie plików dla PPK: zgłoszeniowych, wyrejestrowujących, aktualizujących dane.
  • Generowanie plików miesięcznych o składkach na PPK.

Przed sankcjami można się w łatwy sposób ochronić – wystarczy z należytą dbałością zadbać o terminy, tak by nie pominąć np. comiesięcznych wpłat czy właściwej dokumentacji. Zawodne są i fizyczne nośniki, i ludzka pamięć – dlatego warto wesprzeć się w tych działaniach systemem informatycznym.

Najciekawsze nowości na platformie Comarch e-Sklep w wersji 2022

W tym artykule przedstawimy Państwu najciekawsze nowości, które są dostępne na platformie Comarch e-Sklep. Rozwiązanie Comarch e-Sklep pozwala na prowadzenie własnego sklepu internetowego, który jest zintegrowany z wybranym systemem Comarch ERP (XT, Optima lub XL). 

Zakup systemu ERP. Co to znaczy? – cz. 3 [PORADNIK]

Producenci systemów ERP zazwyczaj sprzedają swoje rozwiązania przez sieć wyspecjalizowanych partnerów wdrożeniowych. System ERP nie jest prostym programem, który po zakupie możemy zainstalować i po prostu zacząć używać. ERP to nie tylko oprogramowanie. Wraz z zakupem licencji systemu ERP prawdopodobnie będziesz musiał kupić usługi wdrożeniowe i szkolenia dla przyszłych użytkowników systemu…

Aplikacja e-Sprawozdania – pytania i odpowiedzi

Czy wymagane jest posiadanie podpisu elektronicznego od wszystkich członków Zarządu, czy wystarczy, że podpis kwalifikowany będzie mieć tylko jedna osoba z Zarządu? e-Sprawozdanie finansowe podpisuje osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz kierownik jednostki (cały zarząd) – kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.

Jak odnowić podpis elektroniczny bez wychodzenia z domu?

Jak odnowić certyfikat kwalifikowany CERTUM? Dokonaj zakupu odnowienia. Na e-mail otrzymasz kod, który należy aktywować przed końcem ważności posiadanego certyfikatu. Kod aktywacyjny jest ważny przez dwa miesiące od momentu zakupu.