Zaznacz stronę

Narzędzia IT pomocne w konfiguracji PPK

Przygotowanie organizacyjne firmy do wprowadzenia PPK polega na:

  • Aktualizacji posiadanych programów kadrowo-płacowych.
  • Opracowaniu potrzebnych procedur (gromadzenie i archiwizacja dokumentacji, współpraca różnych działów przy obsłudze PPK, bieżące informowanie i odpowiadanie na pytania pracowników).
  • Przeszkoleniu personelu kadrowo-księgowego.

Wdrożenie rozwiązania Comarch PPK pomaga w komunikacji pomiędzy pracodawcą a instytucją finansową wg poniższego schematu:

Wdrożenie rozwiązania Comarch PPK pomaga w komunikacji pomiędzy pracodawcą a instytucją finansową wg schematuPracodawca w pierwszej kolejności musi uzyskać wiele informacji od pracowników (np.: woli pracowników w udziale w PPK, wysokości składki, osób uposażonych) co generuje wiele dokumentów — bez cyfryzacji, trudno wyobrazić sobie ich obsługę.

Kolejny krok po zebraniu informacji to ewidencja dokumentów i obliczenie składek dla każdego z pracowników, te informacje (i składki) są transferowane do instytucji finansowej.

Obszar komunikacji między instytucją finansową, a pracownikiem jest rozumiany jako portal operatora, na którym każda osoba objęta PPK będzie mogła podejrzeć ilość uzbieranych pieniędzy na koncie PPK.

Czym jest Comarch PPK?

Comarch PPK to dedykowane rozwiązanie IT ułatwiające obsługę PPK w firmach.

Schemat przedstawiający etapy rozbudowy aplikacji:

Schemat przedstawiający etapy rozbudowy aplikacji

Wymiana danych pomiędzy Comarch PPK, a instytucją finansową przedstawia się następująco:

Wymiana danych pomiędzy Comarch PPK, a instytucją finansową

Zakres funkcjonalny aplikacji Comarch PPK

Funkcje aplikacji Comarch PPK:

  • Informacje o pracodawcy i wybranej instytucji finansowej zarządzającej PPK.
  • Rejestr pracowników:
    • Prowadzenie ewidencji pracowników.
    • Import z pliku.
    • Integracja z Comarch ERP HR.
  • Rejestr deklarowanych procentowych składek członkowskich dla PPK.
  • Rejestr wystąpień i przystąpień pracowników do PPK.
  • Rejestr miesięcznych składek do PPK.
  • Generowanie plików dla PPK: zgłoszeniowych, wyrejestrowujących, aktualizujących dane.
  • Generowanie plików miesięcznych o składkach na PPK.

Przed sankcjami można się w łatwy sposób ochronić – wystarczy z należytą dbałością zadbać o terminy, tak by nie pominąć np. comiesięcznych wpłat czy właściwej dokumentacji. Zawodne są i fizyczne nośniki, i ludzka pamięć – dlatego warto wesprzeć się w tych działaniach systemem informatycznym.

Analiza wpływu Polskiego Ładu na wynagrodzenia netto w 2022 roku z Comarch BI Point

Jak Polski Ład wpłynie na wynagrodzenia w 2022 roku? To pytanie zadawało wiele osób od początku roku. Niektórzy już otrzymali odpowiedź. Wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów, zespół specjalistów Comarch przygotował dashboardy (kokpity menadżerskie) prezentujące, w jaki sposób Polski Ład wpłynie na wynagrodzenia netto poszczególnych pracowników. Analizy dostępne są w ramach narzędzia Comarch BI Point. W poniższym artykule zostały opisane najnowsze funkcjonalności analityczne.

Digitalizacja w firmie – oszczędź czas i pieniądze

Nowoczesne technologie pomagają w rozwoju biznesu. Digitalizacja to nie tylko trend, ale wręcz konieczność dla przedsiębiorstw, które chcą osiągnąć przewagę konkurencyjną lub utrzymać się na rynku. Zaletą wprowadzenia takich rozwiązań jest oszczędność czasu i pieniędzy. Szczególnie w czasach kiedy praca zdalna to już codzienność w niektórych firmach.

Jak wybrać system ERP? – cz. 2 [PORADNIK]

Jak(i) wybrać system ERP? Niezależnie od tego, jaką firmę reprezentujesz: handlową, produkcyjną czy usługową, instytucję publiczną, wielką korporację czy małe przedsiębiorstwo, rynek jest pełen rozwiązań. Jeżeli stanąłeś przed wyborem systemu ERP warto, abyś udzielił sobie odpowiedzi na podstawowe pytania oraz poznał kilka zagadnień…

Aplikacja e-Sprawozdania – pytania i odpowiedzi

Czy wymagane jest posiadanie podpisu elektronicznego od wszystkich członków Zarządu, czy wystarczy, że podpis kwalifikowany będzie mieć tylko jedna osoba z Zarządu? e-Sprawozdanie finansowe podpisuje osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz kierownik jednostki (cały zarząd) – kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.