Jak zautomatyzować marketing w sklepie internetowym?

Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników, jednym z nich jest skuteczne zaplanowanie działań marketingowych oraz ich efektywna realizacja. Pozwala to zwiększyć sprzedaż, a zatem równocześnie zyski firmy.
Nieustannie rosną oczekiwania Klientów poszukujących coraz atrakcyjniejszych doświadczeń zakupowych. Użytkownicy liczą na szybki czas realizacji zamówień i ekspresowy kontakt z obsługą sklepu. Bardzo ważną kwestią jest również spersonalizowana oferta oraz odpowiednia obsługa przedsprzedażowa.
Z niniejszego artykułu dowiesz się co to jest marketing automation, jakie możliwości daje dla e-commerce oraz w jaki sposób łatwo wdrożyć to rozwiązanie w Twoim sklepie internetowym.
Co to jest marketing automation?
Automatyzacja marketingu to prowadzenie działań z zastosowaniem specjalnego oprogramowania i narzędzi umożliwiających usprawnienie całego procesu.
Celem jest maksymalne przyśpieszenie powtarzalnych działań, które w sklepie internetowym mogą przejawiać się jako np.:
- Identyfikacja osób wchodzących na stronę e-sklepu oraz monitoring ich zachowań użytkowników.
- Automatyczne i dynamiczne wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą dla określonego Klienta.
- Dopasowane oraz spersonalizowanie formularze kontaktowe.
Jak zautomatyzować marketing w sklepie internetowym?
Stawiamy na narzędzie SALESmanago, które posiada integrację ze sklepem internetowym opartym o platformę Comarch e-Sklep. Dzięki SALESmanago dowiesz się, jakimi produktami są zainteresowani Twoi potencjalni Klienci.
Korzystając z danych zbudujesz odpowiednie profile i segmenty. Powoli Ci to na jeszcze lepsze poznanie użytkowników Twojego sklepu internetowego. Będziesz mieć możliwość kierowania spersonalizowanych komunikatów na podstawie zebranych informacji. W efekcie zwiększysz sprzedaż w sklepie internetowym. Twoi Klienci będą jeszcze bardziej zadowoleni z profesjonalnej obsługi oraz odpowiednio dostosowanej oferty.
SALESmanago to nie tylko automatyzacja marketingu, ale też oparta o algorytmy sztucznej inteligencji Customer Data Platform. Oznacza to ujednoliconą bazę danych klientów, a także możliwość tworzenia profili 360 Twoich Klientów, gdzie znajdować się będą dane behawioralne i transakcyjne, przetwarzane w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to jest idealne do personalizacji w marketingu internetowym.
Co to jest Comarch e-Sklep?
Platforma Comarch e-Sklep to rozwiązanie e-commerce, które pozwala na prowadzenie sprzedaży detalicznej i w modelu B2B. Narzędzie zintegrowane jest z systemami Comarch ERP (XT, Optima lub XL). Posiada bezpłatne i nowoczesne szablony przygotowane w technologii RWD, czyli dostosowane do różnego typu ekranów.
Ponadto dostępne są integracje z systemami płatności np. bramka płatnicza eService, Przelewy24, PayU i wiele innych. Platforma posiada także integracje z kurierami oraz paczkomatami inPost. Sprawdzi się również dla firm, które chcą wystawiać swoje produkty w Allegro, eBay lub Amazon.
W Comarch e-Sklep dostępny jest podstawowy moduł Marketingowy. Natomiast integracja z SALESmanago pozwala na dostęp do zaawansowanych funkcjonalności.
Jak działa integracja Comarch e-Sklep z SALESmanago?
Comarch e-Sklep jest zintegrowany z SALESmanago na podstawie API. Oznacza to, że nie musisz ingerować w kod źródłowy sklepu internetowego. W panelu administracyjnym przejdź do Ustawienia > Ustawienia sklepu > Ogólne, a następnie Konfiguracja integracji z SALESmanago. W kolejnym oknie wpisz dane konfiguracyjne i zapisz.
Aby konfiguracja przebiegła poprawnie powinny się pojawić linki Opt-in callback URL oraz Opt-out callback URL, które należy wprowadzić w SALESmanago w zakładce Ustawienia > Inne.
Po wpisaniu Opt-in callback URL oraz Opt-out callback należy przetestować poprawność działania callback URL naciskając na napis testuj callback URL. W tym momencie pojawi się komunikat o poprawności przeprowadzonego testu.
Integracja SALESmanago z innymi platformami e-commerce
Rozwiązanie SALESmanago posiada również integrację z innymi znanymi platformami e-commerce takimi jak np. PrestaShop, Shoper, WooCommerce, Magento.
Dla Klientów Comarch ERP polecamy platformę Comarch e-Sklep oraz integrację z SALESmanago, ponieważ jest to najprostszy sposób do prowadzenia skutecznej sprzedaży internetowej.
Bezpłatna prezentacja
Chcesz dowiedzieć się więcej? Wypełnij poniższy formularz i zapisz się na bezpłatne prezentacje.