Jak przenieść certyfikat kwalifikowany z karty kryptograficznej na SimplySign?

Prowadząc własną działalność lub zarządzając ludźmi, znajdziesz się w mnóstwie sytuacji, w których trzeba złożyć podpis. Koniec ze stratą czasu na podpisywanie masy dokumentów. Koniec z szukaniem czytnika i myśleniem o tym, że trzeba go wszędzie nosić ze sobą. Postaw na wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy. Wystarczy jeden podpis dający wiele możliwości, urządzenie mobilne, dostęp do Internetu i dedykowana aplikacja. 

 

Co to jest SimplySign?

SimplySign jest kwalifikowanym podpisem elektronicznym dostępnym w aplikacji mobilnej. Pozwala na podpisywanie e-dokumentów w dowolnym czasie oraz miejscu. Podpis zatwierdzisz kodem na swoim telefonie, tablecie, laptopie czy też komputerze. Teraz niezbędne formalności załatwisz bez karty i czytnika. 

Przenieś certyfikat kwalifikowany 
z karty kryptograficznej na SimplySign

Dlaczego warto przenieść certyfikat kwalifikowany z karty fizycznej na chmurę?

  • SimplySign to innowacyjne rozwiązanie i pierwszy w Polsce mobilny podpis elektroniczny.
  • Szybka wymiana korespondencji z partnerem biznesowym, urzędem albo ZUS-em. 
  • Szybko i łatwo podpiszesz ważne upoważnienie lub umowę.
  • Będziesz mógł prosto zastrzec prawo własności intelektualnej do treści publikowanych w Internecie. 
  • Podpiszesz ważne dokumenty np. jadąc taksówką, w pociągu, a nawet tuż przed odlotem samolotu, czy też podczas porannej kawy w hotelu.
  • Podpiszesz e-deklaracje.
  • Wybierzesz czas ważności certyfikatu (rok, dwa lub trzy lata).
  • Procedurę przeniesienia certyfikatu kwalifikowanego przejdziesz bez wychodzenia z domu.
  • Będziesz mógł całkowicie zrezygnować z fizycznej karty i czytnika do kart. 
  • Aplikacja SimplySign Desktop pozwoli Ci korzystać z podpisu na komputerze, po zalogowaniu się do usługi, bez podłączania dodatkowych komponentów.
  • Nie musisz przechodzić przez proces weryfikacji tożsamości. Wystarczy wykorzystać Twój ważny certyfikat kwalifikowany wydany przez Certum. 
  • Aplikacja działa z poziomu smartfona, tabletu i komputera, które pracują na systemach operacyjnych Windows, macOS, AndroidOS oraz iOS. 
  • Mobilny podpis elektroniczny to podpis kwalifikowany, czyli działa identycznie jak własnoręczna sygnatura.
  • SimplySign działa w zgodzie ze wszystkimi kluczowymi usługami na rynku.
  • SimplySign jest akceptowany w Polsce i w całej Europie.

Gdzie kupić kod aktywacyjny?

Kod aktywacyjny możesz zakupić w naszym sklepie internetowym, również bez wychodzenia z domu 😉

 

Jak aktywować przeniesienie certyfikatu?

  • Przygotuj urządzenie mobilne.
  • Zainstaluj darmową aplikację SimplySign, która jest dostępna w sklepie Play na Android lub w App Store na iOS.
  • Zarejestruj konto na urządzeniu mobilnym poprzez podanie adresu e-mail oraz wpisanie kodu aktywacyjnego.
  • Złóż wniosek o przeniesienie certyfikatu kwalifikowanego na Twoim komputerze (przy podłączeniu certyfikatu z karty kryptograficznej) na stronie Certum.
  • Po otrzymaniu informacji od Certum o wydanym certyfikacie, pobierz oraz zainstaluj certyfikat.

 

Podstawowe wymagania techniczne na urządzeniach mobilnych

Dostęp do Internetu. Smartfon lub tablet z systemem operacyjnym Android od v6.0 i wyżej lub iOS od v11.0 i wyżej (SimplySign wersja 4.0).

 

Jak podpisać dokument w aplikacji SimplySign?

Podpisywanie dokumentu z SimplySign

1). Otwórz aplikację SimplySign na urządzeniu mobilnym i dodaj jeden lub kilka dokumentów do podpisu.

2). Po wybraniu dokumentów do podpisu kliknij przycisk Podpisz.

3). Wybierz certyfikat, którym podpiszesz dokument.

4). Podaj kod pin do karty.

5). Poczekaj chwilkę na weryfikację.

6). Gotowe! 🙂 

Zarządzaj małą firmą z programem Comarch ERP XT – pytania i odpowiedzi

Program dla małych firm Comarch ERP XT jest bardzo intuicyjny oraz prosty w obsłudze. Dzięki niemu wystawisz szybko faktury między innymi przez aplikację mobilną. Jest to również proste narzędzie do sprzedaży w Internecie.

Jak szybko przygotować i złożyć sprawozdanie finansowe za 2020 rok?

Ministerstwo Finansów wydłużyło termin związany między innymi ze sporządzeniem oraz zatwierdzeniem rocznych sprawozdań finansowych za 2020 rok. Obecnie dla jednostek, których rok obrotowy zakończył się 31 grudnia 2020 r., ostateczny termin zamknięcia ksiąg rachunkowych, sporządzenia sprawozdania finansowego za 2020 r., oraz podpisania sprawozdania trwa do 30 czerwca 2021 r.

Drukarka czy kasa fiskalna – co wybrać?

Nowi przedsiębiorcy i firmy, które zajmują się sprzedażą produktów i usług osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, w określonym momencie muszą spełnić obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego i ewidencji obrotu. Bardzo często pojawia się pytanie: Co kupić? Kasę czy drukarkę fiskalną? Wskazując różnice, podajemy krótki opis obu urządzeń…

Rewolucja w stawkach VAT i przypisanie kodów w module Optima Handel

Od 1 lipca 2020 zacznie obowiązywać nowa matryca stawek VAT. W porównaniu z poprzednimi latami są to rewolucyjne zmiany. Z perspektywy podatników najważniejszą kwestią będzie zmiana stawek na poszczególne świadczenia. Nowa matryca stawek VAT to odejście od funkcjonującej od lat PKWiU 2008 oraz zastąpienie jej przez dwa różne systemy klasyfikacyjne.