Zaznacz stronę

Generator kompensat z P4 sp. z o.o.

W dobie rozliczeń bezgotówkowych jednym z bardzo dobrych sposobów i ułatwiających pracę są kompensaty. Pozwalają na dokonanie rozliczeń należności oraz zobowiązań, bez konieczności użycia płynnych środków płatniczych. Jeśli firmy są w stanie wymieniać się świadczonymi usługami bądź dobrami materialnymi, taki sposób regulowania wzajemnych zobowiązań, jest jednym z najbardziej trafnych.

 

Kto może skorzystać z generatora kompensat?

Rozwiązanie to jest dedykowane między innymi dla firm, które na zasadach partnerstwa współpracują z dużymi sieciami telefonicznymi. Wśród nich znaleźli się także Klienci naszej firmy, współpracujący z firmą P4 sp. z o.o.

 

Jakie problemy rozwiązuje generator kompensat?

Kompensaty mają wiele zalet. Jednakże ich ewidencja w systemie księgowym przy dużej ilości pozycji była kłopotem dla działu księgowości. Problemem był rodzaj plików, w których wskazywana była lista dokumentów podlegających rozliczeniu. W plikach tych, dane nie były do końca spójne z tym, co Klient miał zapisane w Comarch ERP Optima. Numery dokumentów źródłowych ulegały skróceniu według określonej zasady.

Klient nie był w stanie na bieżąco wprowadzać do systemu rozliczeń i generować na ich podstawie kompensat. Ręczna realizacja tego zadania zajmowała zbyt wiele czasu. Z tego powodu, nasza firma przygotowała aplikację o nazwie ,,Generator kompensat”, która rozwiązuje wszystkie opisane uprzednio problemy. Narzędzie to ułatwia pracę oraz pomaga zaoszczędzić cenny czas. 

 

Współpraca generatora kompensat z Comarch ERP Optima

Aplikacja pozwala na wczytanie do Comarch ERP Optima plików źródłowych z P4 sp. z o.o. Przetwarza pliki otrzymane z P4 sp. z o.o. w taki sposób, aby bez zbędnego wysiłku, automatycznie rozliczyć odpowiednie dokumenty oraz na ich podstawie generować kompensaty.

Jak działa PPK oraz co powinna zawierać umowa o prowadzenie i umowa o zarządzanie?

Umowę musi zawrzeć każdy pracodawca, który zatrudnia co najmniej jedną osobę. Powinna ona być sporządzona w postaci elektronicznej, która pozwala na zapisanie jej treści na trwałym nośniku. Nie może zawierać warunków mniej korzystnych niż zaprezentowane przez daną instytucję finansową na portalu PPK w dniu zawarcia umowy.

Co to jest kaizen i jakie ma zastosowanie w firmach?

Kaizen jest ciągłym usprawnianiem każdego z obszarów firmy. Słowo to pochodzi z języka japońskiego i oznacza dobrą zmianę, czy też progres. Kaizen jest podstawą metody zarządzania produkcją, która koncentruje się na minimalizacji strat przy jednoczesnym maksymalizowaniu wydajności (lean manufacturing). Ponadto jest to również strategia biznesowa polegająca na zaangażowaniu wszystkich pracowników danej firmy w ciągłe poszukiwanie pomysłów oraz realizowanie ich, w celu udoskonalenia firmy.

Szansa dla e-commerce? Warunkiem odpowiednia technologia

Zmienia się oblicze poszczególnych dziedzin gospodarki, głównie handlu. Przymusowa digitalizacja tego obszaru wymaga od przedsiębiorców zmian w zakresie funkcjonowania ich działalności. Rosnące zapotrzebowanie na zakupy dokonywane przez Internet prowadzi do konieczności zastosowania nowych rozwiązań takich jak np. sklep internetowy.

Procedura TAX FREE już od 1 stycznia 2022 – jak przygotować firmę?

Od 1 stycznia 2022 roku wprowadzony zostanie elektroniczny obieg TAX FREE na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowych i Celnych (PUESC). Aby sprzedawać w systemie TAX FREE poza obiegiem elektronicznym, oprócz obowiązkowej rejestracji na platformie PUESC, niezbędnym stanie się również posiadanie statusu czynnego podatnika VAT oraz co najmniej jednej kasy online. Bez kasy fiskalnej online nie będzie możliwości rejestracji w PUESC.