Najciekawsze nowości na platformie Comarch e-Sklep w wersji 2022

W tym artykule przedstawimy Państwu najciekawsze nowości, które są dostępne na platformie Comarch e-Sklep. Rozwiązanie Comarch e-Sklep pozwala na prowadzenie własnego sklepu internetowego, który jest zintegrowany z wybranym systemem Comarch ERP (XT, Optima lub XL). 

1). Integracja z płatnościami Leasing Grenke

W Comarch e-Sklep 2022 mamy możliwość włączenia opcji płatności, którą jest Leasing Grenke. Rozwiązanie finansowe dedykowane jest dla przedsiębiorców z różnych branż i pozwala sfinansować zakupy Klientów.  Obsługuje on płatności tylko w walucie PLN. W celu poprawnej konfiguracji należy zarejestrować się na platformie finansowej dostępnej pod adresem grenke.pl. Po otrzymaniu danych konfiguracyjnych będzie możliwość aktywacji tego rodzaju płatności w panelu administracyjnym w obszarze Ustawienia > Płatności i dostawy > Płatności > Leasing.

Leasing Grenke w Comarch e-Sklep 2022

Domyślnie minimalną wartością zamówienia dla formy płatności Leasing Grenke jest 1500zł netto, jednak każdy Klient może posiadać indywidualne warunki umowy oraz wartość ta może być inna. Pole jest edytowalne – można tu wprowadzić dowolną wartość. 

Należy dodać dodatkowy przycisk Leasing Grenke na karcie produktu w Comarch e-Sklep, aby istniało przekierowanie do kalkulatora leasingu. Uwaga! Koszty transportu nie przenoszą się do kalkulatora Leasing Grenke.

2). Integracja z usługą kurierską DeliGoo

W najnowszym Comarch e-Sklep w wersji B2B z aktywną usługą Comarch e-Sklep Sync oraz z aktywnym szablonem Szafir 2022 została udostępniona możliwość integracji z usługa kurierską DeliGoo. Rozwiązanie to pozwala na szybką dostawę zamówień dla Klientów Twojego sklepu internetowego. Dostawa nawet do 2 godzin! 

W celu poprawnego działania integracji należy mieć podpisaną umowę z usługą kurierską DeliGoo. 

3). Wykluczenie form płatności dla wybranych Klientów w Comarch e-Sklep

W najnowszym Comarch e-Sklep w wersji Enterprise oraz B2B dodano możliwość wykluczania form płatności dla wybranych Klientów. Dotychczas Kontrahenci podczas dokonywania zakupów w sklepie korzystali ze wszystkich form płatności dostępnych w macierzy dostaw.

Od wersji 2022 możemy określić, z jakich form płatności będą mogli korzystać Kontrahenci nowo zarejestrowani, którzy zarejestrowali się podczas składania pierwszego zamówienia w sklepie oraz Kontrahenci jednorazowi (dokonujący zakupu bez rejestracji). Zmiana możliwa w panelu administracyjnym w obszarze Ustawienia > Ustawienia sklepu > Kontrahenci – Domyślne formy płatności.

Dla stałych Kontrahentów formy płatności można przypisywać seryjnie po przejściu w Kontrahenci > Kontrahenci, a następnie wybraniu Klienta/Klientów z listy i zaznaczeniu operacji seryjnej dot. wybrania formy płatności.

Ponadto w panelu administracyjnym na szczegółach Kontrahenta została dodana nowa zakładka Formy płatności kontrahenta, a w niej lista indywidualnych form płatności, z których Kontrahent może korzystać w sklepie.

4). Optymalizacje w standardowych szablonach graficznych i w panelu administracyjnym

Wprowadzono optymalizacje widoków poszczególnych stron w najnowszych standardowych szablonach Comarch. Ponadto dodano usprawnienia do prowadzenia efektywnych działań pozycjonujących za pomocą panelu Comarch e-Sklep, dzięki czemu jest to obecnie stosunkowo wygodne narzędzie do zarządzania zawartością sklepu internetowego, a także do skutecznego pozycjonowania.

5). Wyświetlanie adresu punktu odbioru DPD w integracji z Allegro

W panelu administracyjnym Comarch e-Sklep 2022 na zamówieniach Allegro, na których wybrano opcję dostawy do punktu odbioru DPD, wyświetlana jest pełna informacja odnośnie wybranego punktu wraz z adresem.

Dane te są również przesyłane do systemu Comarch ERP, przy czym wyświetlanie tych informacji po synchronizacji zależy od obsługi tej funkcji na zamówieniu przez system ERP.

6). Nowości w integracji z Amazon

Wyróżniono nowe uprawnienia dla administratorów dotyczące dostępu do sekcji związanej ze sprzedażą poprzez serwis Amazon. W panelu administracyjnym w obszarze Mój profil > Administratorzy na formularzu administratora w sekcji Uprawnienia zostały dodane nowe pozycje, które umożliwiają zarządzanie dostępem do zakładek w menu:

  • [ ] Amazon,
  • [ ] Zamówienia.

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep udostępniono możliwość konfiguracji konta i sprzedaży za pośrednictwem platformy Amazon. Integracja z serwisem jest stale w trakcie rozwoju (wersja Alfa).

 

Wideo prezentujące nowości w Comarch e-Sklep w wersji 2022

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/HPsoLIfv80w" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Pełna lista zmian i nowości oraz wymagania systemowe

W poniższym linku znajdziesz pełną listę zmian i nowości w Comarch e-Sklep w wersji 2022 oraz informacje dotyczące wymagań systemowych. 

Chcesz rozpocząć sprzedaż w Internecie?

Skontaktuj się z nami pod adresem e-mail info@cdnpartner.pl lub telefonicznie pod numerem 12 636 42 43. Odpowiemy na dodatkowe pytania i pomożemy z wyborem najlepszego rozwiązania dla Twojej firmy.

Jak przenieść certyfikat kwalifikowany z karty kryptograficznej na SimplySign?

Prowadząc własną działalność lub zarządzając ludźmi, znajdziesz się w mnóstwie sytuacji, w których trzeba złożyć podpis. Koniec ze stratą czasu na podpisywanie masy dokumentów. Koniec z szukaniem czytnika i myśleniem o tym, że trzeba go wszędzie nosić ze sobą. Postaw na wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy. Wystarczy jeden podpis dający wiele możliwości, urządzenie mobilne, dostęp do Internetu i dedykowana aplikacja. 

Jaki program do prowadzenia księgowości online?

Prowadzenie księgowości online to wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy. Zwłaszcza w czasie, kiedy sporo osób przestawiło się na pracę zdalną. Nowoczesne systemy informatyczne pozwalają księgowym na bezpieczną pracę z domu. 

Zacznij sprzedawać w Internecie i zwiększ zyski Twojej firmy

Wybór oprogramowania dla sklepu internetowego nie jest łatwą decyzją, jednak zaimplementowanie takiego rozwiązania oraz rozpoczęcie sprzedaży online pozytywnie wpłynie na rozwój Twojej firmy. Zwiększenie sprzedaży i efektywności, dotarcie do większej grupy Klientów to tylko niektóre korzyści wynikające z rozwinięcia działalności w Internecie poprzez korzystanie z e-sklepu.

Zwiększ zaufanie Klientów i sprzedaż, dzięki integracji Trusted Shops z Comarch e-Sklep

Najważniejszymi trendami są obecnie doświadczenia użytkownika (tzw. user experience), budowanie świadomości klienta końcowego, sprzedaż w modelu B2B (czyli transakcje pomiędzy firmami) oraz zachęcanie klienta do zakupu droższych produktów, ulepszeń albo innych dodatków w celu generowania większych przychodów (tzw. upsell). Wchodząc w trendy, w poniższym artykule skupimy się na zwiększeniu zaufania Klientów oraz zwiększeniu sprzedaży, dzięki integracji Trusted Shops z Comarch e-Sklep.