Zaznacz stronę

Narzędzia IT pomocne w konfiguracji PPK

Przygotowanie organizacyjne firmy do wprowadzenia PPK polega na:

  • Aktualizacji posiadanych programów kadrowo-płacowych.
  • Opracowaniu potrzebnych procedur (gromadzenie i archiwizacja dokumentacji, współpraca różnych działów przy obsłudze PPK, bieżące informowanie i odpowiadanie na pytania pracowników).
  • Przeszkoleniu personelu kadrowo-księgowego.

Wdrożenie rozwiązania Comarch PPK pomaga w komunikacji pomiędzy pracodawcą a instytucją finansową wg poniższego schematu:

Wdrożenie rozwiązania Comarch PPK pomaga w komunikacji pomiędzy pracodawcą a instytucją finansową wg schematuPracodawca w pierwszej kolejności musi uzyskać wiele informacji od pracowników (np.: woli pracowników w udziale w PPK, wysokości składki, osób uposażonych) co generuje wiele dokumentów — bez cyfryzacji, trudno wyobrazić sobie ich obsługę.

Kolejny krok po zebraniu informacji to ewidencja dokumentów i obliczenie składek dla każdego z pracowników, te informacje (i składki) są transferowane do instytucji finansowej.

Obszar komunikacji między instytucją finansową, a pracownikiem jest rozumiany jako portal operatora, na którym każda osoba objęta PPK będzie mogła podejrzeć ilość uzbieranych pieniędzy na koncie PPK.

Czym jest Comarch PPK?

Comarch PPK to dedykowane rozwiązanie IT ułatwiające obsługę PPK w firmach.

Schemat przedstawiający etapy rozbudowy aplikacji:

Schemat przedstawiający etapy rozbudowy aplikacji

Wymiana danych pomiędzy Comarch PPK, a instytucją finansową przedstawia się następująco:

Wymiana danych pomiędzy Comarch PPK, a instytucją finansową

Zakres funkcjonalny aplikacji Comarch PPK

Funkcje aplikacji Comarch PPK:

  • Informacje o pracodawcy i wybranej instytucji finansowej zarządzającej PPK.
  • Rejestr pracowników:
    • Prowadzenie ewidencji pracowników.
    • Import z pliku.
    • Integracja z Comarch ERP HR.
  • Rejestr deklarowanych procentowych składek członkowskich dla PPK.
  • Rejestr wystąpień i przystąpień pracowników do PPK.
  • Rejestr miesięcznych składek do PPK.
  • Generowanie plików dla PPK: zgłoszeniowych, wyrejestrowujących, aktualizujących dane.
  • Generowanie plików miesięcznych o składkach na PPK.

Przed sankcjami można się w łatwy sposób ochronić – wystarczy z należytą dbałością zadbać o terminy, tak by nie pominąć np. comiesięcznych wpłat czy właściwej dokumentacji. Zawodne są i fizyczne nośniki, i ludzka pamięć – dlatego warto wesprzeć się w tych działaniach systemem informatycznym.

Najciekawsze nowości na platformie Comarch e-Sklep w wersji 2022

W tym artykule przedstawimy Państwu najciekawsze nowości, które są dostępne na platformie Comarch e-Sklep. Rozwiązanie Comarch e-Sklep pozwala na prowadzenie własnego sklepu internetowego, który jest zintegrowany z wybranym systemem Comarch ERP (XT, Optima lub XL). 

Czym jest Industry 4.0 i co to dla Ciebie oznacza?

Rozwój technologiczny napędza zmiany w każdym z obszarów społeczeństwa. Rozwiązania te są używane przez nas na każdym kroku, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Miejsca pracy zmieniają się poprzez implementacje nowych technologii. Zmiana ta jest nazywana czwartą rewolucją przemysłową, czy też Industry 4.0 lub Przemysł 4.0.  

Jak zintegrować Comarch ERP Optima z platformą Shoper?

Często otrzymujemy zapytania dotyczące możliwości integracji sklepu internetowego opartego o platformę Shoper z systemem Comarch ERP Optima. W tym artykule przybliżymy Państwu zarówno zalety integratora systemu Optima z Shoper, jak i rozwiązanie Comarch e-Sklep.

Jak działa PPK oraz co powinna zawierać umowa o prowadzenie i umowa o zarządzanie?

Umowę musi zawrzeć każdy pracodawca, który zatrudnia co najmniej jedną osobę. Powinna ona być sporządzona w postaci elektronicznej, która pozwala na zapisanie jej treści na trwałym nośniku. Nie może zawierać warunków mniej korzystnych niż zaprezentowane przez daną instytucję finansową na portalu PPK w dniu zawarcia umowy.