Sztuczna inteligencja w polskich przedsiębiorstwach

Sztuczna inteligencja (AI) znajduje zastosowanie w sektorze przedsiębiorstw oraz przynosi konkretne korzyści finansowe. Skutecznie motywuje klientów do określonych zachowań (cross-selling, up-selling), a także zapobiega odejściom klientów poprzez zastosowanie nowoczesnej techniki antychurnowej. Zjawisko churn to tzw. odpływ klientów. 

Dane to paliwo dla sztucznej inteligencji

W sektorze przemysłowym sztuczna inteligencja jest wykorzystywana do identyfikowania treści w zeskanowanym dokumencie, czy też ustalania technologii produkcji. Korzystając z odpowiedniej ilości danych, zgromadzonych na platformach IoT* i w systemach ERP, AI pozwala na przewidywanie prawdopodobnej liczby awarii oraz przestojów maszyn. Im więcej danych, tym wyższe IQ sztucznej inteligencji. Im trafniejsze rezultaty wyszukiwania, tym wyższe szanse rozwiązywania ewentualnych problemów oraz zwiększenie możliwości przewidywania. 

Z systemów Comarch ERP korzysta co trzecie polskie przedsiębiorstwo w sektorze MŚP. Comarch ma dostęp do ogromnej ilości zanonimizowanych danych. Właściwa analiza zebranych danych pomaga w dopasowywaniu systemów ERP do rzeczywistych potrzeb firm, co daje dużą przewagę konkurencyjną. Analiza pozwala również np. na budowanie samouczących się algorytmów upraszczających interfejs dla konkretnego użytkownika.

Optyczne rozpoznawanie znaków

Sztuczna inteligencja stała się niezastąpiona w rozwiązaniach typu OCR, a to właśnie jedno z najciekawszych jej zastosowań w obszarze ERP. Technologia optycznego rozpoznawania znaków wzbudza coraz większe zainteresowanie. Comarch wspomaga OCR algorytmami sztucznej inteligencji, co sprawia, że dostarcza wysoce skuteczne rozwiązania, które współpracują ze wszystkimi systemami Comarch ERP.

*IoT (Internet of Things) to rozszerzenie łączności internetowej na urządzenia fizyczne oraz przedmioty codziennego użytku. Internet Rzeczy to technologia, która zmienia świat. 

Czym jest Industry 4.0 i co to dla Ciebie oznacza?

Rozwój technologiczny napędza zmiany w każdym z obszarów społeczeństwa. Rozwiązania te są używane przez nas na każdym kroku, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Miejsca pracy zmieniają się poprzez implementacje nowych technologii. Zmiana ta jest nazywana czwartą rewolucją przemysłową, czy też Industry 4.0 lub Przemysł 4.0.  

Koniec z Skype dla firm Online, czas na Microsoft Teams

Skype dla firm Online będzie aktywny do 31 lipca 2021 roku. Po upływie tego dnia usługa nie będzie już dostępna. W zamian za to dla biznesu została przygotowana usługa Microsoft Teams, która daje szerokie spektrum możliwości i wprowadza pracę zespołową na wyższy poziom. Microsoft Teams jest częścią Office 365 i promuje nowoczesne środowisko pracy. Aplikacja jest dostępna w kilku wersjach: desktopowa, webowa oraz mobilna. 

Zwiększ zaufanie Klientów i sprzedaż, dzięki integracji Trusted Shops z Comarch e-Sklep

Najważniejszymi trendami są obecnie doświadczenia użytkownika (tzw. user experience), budowanie świadomości klienta końcowego, sprzedaż w modelu B2B (czyli transakcje pomiędzy firmami) oraz zachęcanie klienta do zakupu droższych produktów, ulepszeń albo innych dodatków w celu generowania większych przychodów (tzw. upsell). Wchodząc w trendy, w poniższym artykule skupimy się na zwiększeniu zaufania Klientów oraz zwiększeniu sprzedaży, dzięki integracji Trusted Shops z Comarch e-Sklep.

Rewolucja w stawkach VAT i przypisanie kodów w module Optima Handel

Od 1 lipca 2020 zacznie obowiązywać nowa matryca stawek VAT. W porównaniu z poprzednimi latami są to rewolucyjne zmiany. Z perspektywy podatników najważniejszą kwestią będzie zmiana stawek na poszczególne świadczenia. Nowa matryca stawek VAT to odejście od funkcjonującej od lat PKWiU 2008 oraz zastąpienie jej przez dwa różne systemy klasyfikacyjne.