Strona główna > Oferta > Rozwiązania Comarch > Comarch ERP Altum > Business Intelligence

 

Business Intelligence

W przeciętnej firmie codziennie generowana jest bardzo duża ilość danych, które coraz trudniej analizować. W takim przypadku najlepszym wsparciem w zakresie analizy bieżącej sytuacji firmy jest rozwiązanie Business Intelligence. System Comarch ERP Altum wyróżnia się od innych systemów dostępnych na rynku, dzięki wbudowanym narzędziu Business Intelligence oraz Business Process Management, na których opiera się cała Platforma. Narzędzia te umożliwiają podejmowanie właściwych decyzji na podstawie o trafnych analiz oraz prognoz dostępnych w standardzie. 

 

Analizy i raporty

W systemie Comarch ERP Altum pracownicy mają dostęp do wielu gotowych raportów oraz analiz dotyczących różnych obszarów działalności firmy np. takich jak:

  • Handel i Magazyn – możliwość kompleksowego raportowania danych firmy (transakcje sprzedaży towarów i usług wraz z uwzględnieniem rabatów i promocji, stanów i ruchów magazynowych, transakcji zamówień, ofert oraz zakupów).
  • CRM – pozwala na otrzymanie precyzyjnej informacji wykorzystywanej zarówno przez sprzedawców, jak i osoby zarządzające całym procesem strategii marketingowej. Analizy dotyczące np. stopnia satysfakcji klienta, oceny jakości oferowanych produktów czy efektywności pracy poszczególnych sprzedawców.
  • Płatności – analiza rozliczonych płatności, nierozliczonych należności i zobowiązań firmy. Dokładna kontrola historycznych rozliczeń (np. stan należności odbiorców na wybrany dzień, raport informujący o terminowości wpłat dla danego kontrahenta) oraz bieżąca kontrola należności i zobowiązań,
  • Księgowość – pełna analiza obrotów i sald na kontach księgowych, stwarzanie zestawień księgowych definiowanych przez użytkownika.
  • Wyniki operacyjne – dane na temat przychodów i kosztów całej firmy i jej pododdziałów.

 

 

Wygodna praca z danymi

  • Elastycznie przedstawiane raporty w wielu układach oraz przekrojach (tabele, wykresy, mapy), które obejmującą wszystkie procesy zachodzące w firmie.
  • Opcja prostego i samodzielnego tworzenia raportów przez pracowników za pomocą myszki („przeciągnij i upuść”).
  • Automatyczne powiadomienia i alerty e-mail o wszelkich nieplanowanych odchyleniach.
  • Wgląd do analiz przy użyciu przeglądarki internetowej, poczty elektronicznej oraz urządzeń mobilnych. Jest wygodnym rozwiązaniem dla osób pracujących poza biurem.

Data mining  jest to opcja znajdywania ukrytych zależności między danymi oraz prognozowania przyszłych wartości (np. analiza koszyka zakupów klientów, prognoza sprzedaży, segmentacja klientów).

Analizy są oparte na danych statystycznych GUS oraz istnieje możliwość zestawienia informacji z wewnątrz firmy z danymi rynkowymi (np. analiza średnich cen detalicznych wybranych towarów oraz usług, analiza wskaźników PKB, kursy walut NBP, analiza struktury demograficznej ludności na wybranym terenie, analiza ilości, a także struktury podmiotów gospodarczych).

Określenie przyszłego zachowania klientów (analiza RFM) polega na grupowaniu informacji dotyczących kontrahentów na podstawie przeszłych zachowań zakupowych. Celem raportu jest znalezienie oraz ocena najbardziej wartościowych dla przedsiębiorstwa klientów.

Symulacje przyszłych scenariuszy biznesowych (analiza What-If) daje możliwość skutecznej oceny potencjalnych szans i ryzyk mogących wystąpić w działalności przedsiębiorstwa. Należy określić wielkość, którą chcesz analizować, czynniki mające na nią wpływ, aby zobaczyć jaki wpływ na analizowaną wartość mają zmiany wartości założonych czynników (np. wpływ zmian kursów walutowych na przychody ze sprzedaży, wpływ zmian cen na wynik finansowy).

W Comarch ERP Altum jest dostępne narzędzie do budżetowania, które wspiera definiowanie krótko- i długoterminowych celów dla całej firmy. System koordynuje współpracę w ramach wszystkich działów zaangażowanych w proces budżetowania. Budżetowanie w tym systemie pozwala na określenie oraz realizację strategicznych celów przedsiębiorstwa, poprzez łatwe tworzenie wielowariantowych budżetów (np. opartych na scenariuszach optymistycznych, realistycznych, pesymistycznych), a następnie stałą kontrolę stopnia realizacji budżetu.

Po zakończeniu procesu planowania określone cele mogą zostać zaprezentowane w postaci jasnego zestawienia, z wykorzystaniem dostępnego w Comarch ERP Altum rozwiązania Business Scorecard (BSC). Jest to zestawienie przy pomocy, którego będziesz mógł zdefiniować od kilku do kilkunastu wskaźników nazywanych Kluczowymi Wskaźnikami Efektywności, będących swoistymi barometrami kondycji firmy. Stała analiza wartości oraz trendu tych wskaźników i porównanie z wartościami pożądanymi, pozwoli Ci łatwo ocenić, czy kierunek, w którym zmierza firma, jest właściwy.