Zaznacz stronę

Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday i Cyber Monday w 2020 roku?

W branży e-commerce końcówka listopada to gorący okres. Najlepszymi dniami na dokonanie zakupu są Black Friday (Czarny Piątek) i Cyber Monday (Cyfrowy Poniedziałek). W ostatnich latach sklepy stacjonarne przeżywały spore oblężenie w ostatni piątek listopada, kiedy pojawiały się najciekawsze i najkorzystniejsze promocje. Niektóre firmy przedłużyły Black Friday i zorganizowały Black Week, czyli promocje, z których można było skorzystać przez cały tydzień. Natomiast w tym roku przewidywane jest skierowanie uwagi na sklepy internetowe. Niektóre firmy już aktywowały promocje. Zarówno Black Friday, jak i Cyber Monday opierają się na zasadach obopólnej korzyści. Klienci nabywają produkty po niższych cenach. Sklepy mogą wyprzedać towary i zwiększyć sprzedaż.

 

Skąd wzięły się listopadowe akcje sprzedażowe?

Black Friday dotarło do Polski ze Stanów Zjednoczonych, gdzie ostatni piątek listopada rozpoczynał sezon zakupów przedświątecznych. Natomiast Cyber Monday odbywał się w pierwszy poniedziałek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W Polsce w tym roku Black Friday wypada w dniu 27 listopada, a Cyber Monday 30 listopada. Rabaty od kilku do nawet kilkudziesięciu procent obejmują np. urządzenia elektroniczne, sprzęt AGD i różnego rodzaju gadżety.

 

Black Friday i Cyber Monday w czasach koronawirusa

 

W tym roku ze względu na sytuację epidemiologiczną ten dzień będzie wyglądał inaczej niż w poprzednich latach. Black Friday przypomni bardziej Cyber Monday, czyli Cyfrowy Poniedziałek, który słynie z wyprzedaży oraz promocji oferowanych przez sklepy internetowe. Przewidywany jest rekord odwiedzin i rekord sprzedaży w e-sklepach. Darmowa bezdotykowa dostawa lub dostawa do paczkomatu inPost są coraz częściej wybierane. Polscy klienci mają coraz większe zaufanie do nowoczesnych form płatności tj. szybkie przelewy (Dotpay, PayU, czy też Przelewy24).

Jak przygotować sklep internetowy na Cyber Monday w 2020 roku

Jak najlepiej przygotować sklep internetowy na Black Friday i Cyber Monday w 2020 roku?

  1. Zaplanuj wcześniej, jakie promocje pojawią się w Twoim sklepie internetowym.
  2. Wybierz najlepiej rotujące produkty i/lub te, których chcesz się pozbyć. 
  3. Przygotuj atrakcyjne kupony rabatowe dla swoich Klientów. 
  4. Przygotuj oraz wyślij mailing ze specjalnymi promocjami dla stałych Klientów.
  5. Dodaj spójne informacje o promocjach na stronie internetowej, w sklepie internetowym oraz w social mediach.
  6. W zależności od branży, w której działasz, możesz ustawić reklamy promocji np. w Google Ads i/lub Facebook Ads. Reklamy graficzne są lepiej widoczne niż reklamy tekstowe. Najlepszy efekt dają reklamy wideo. 
  7. Przygotuj się na przypływ zamówień oraz realizacji.

Dotrzyj do właściwych odbiorców we właściwym czasie, aby zwiększyć sprzedaż i osiągnąć sukces.

 

Co zrobić, jeśli nie masz jeszcze sklepu internetowego, a chcesz sprzedawać w sieci?

Poszukaj odpowiedniego oprogramowania, które pomoże Ci zacząć sprzedaż internetową. Jeśli korzystasz z systemu Comarch ERP to możesz wybrać zintegrowane rozwiązanie Comarch e-Sklep. CDN-Partner w Krakowie zajmuje się również wdrożeniami sklepów internetowych. W naszym zespole pracują specjaliści, którzy doradzą Ci także, w zakresie marketingu internetowego, tak aby Twój e-sklep osiągnął jeszcze większy sukces. 

Generator kompensat z P4 sp. z o.o.

W dobie rozliczeń bezgotówkowych jednym z bardzo dobrych sposobów i ułatwiających pracę są kompensaty. Pozwalają na dokonanie rozliczeń należności oraz zobowiązań, bez konieczności użycia płynnych środków płatniczych.

Jakie są korzyści 100% polskiej chmury dla firm?

Chmura Comarch pozwala na zarządzanie firmą z każdego urządzenia, o każdej porze oraz z dowolnego miejsca na świecie, które ma dostęp do Internetu. Comarch jako jedna z pierwszych firm informatycznych w Polsce wprowadziła usługi w modelu cloud, a dziś jest ich największym dostawcą.

Jak przenieść certyfikat kwalifikowany z karty kryptograficznej na SimplySign?

Prowadząc własną działalność lub zarządzając ludźmi, znajdziesz się w mnóstwie sytuacji, w których trzeba złożyć podpis. Koniec ze stratą czasu na podpisywanie masy dokumentów. Koniec z szukaniem czytnika i myśleniem o tym, że trzeba go wszędzie nosić ze sobą. Postaw na wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy. Wystarczy jeden podpis dający wiele możliwości, urządzenie mobilne, dostęp do Internetu i dedykowana aplikacja. 

Jak zautomatyzować marketing w sklepie internetowym?

Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników, jednym z nich jest skuteczne zaplanowanie działań marketingowych oraz efektywna realizacja. Dzięki temu zwiększana jest sprzedaż i zyski firmy. Nieustannie rosną oczekiwania Klientów poszukujących coraz lepszych doświadczeń zakupowych, szybkiego czasu realizacji zamówień, ekspresowego kontaktu z obsługą sklepu, spersonalizowanej oferty, a także obsługi posprzedażowej. Z niniejszego artykułu dowiesz się, co to jest marketing automation, jakie możliwości daje dla e-commerce oraz w jaki sposób łatwo wdrożyć to rozwiązanie w Twoim sklepie internetowym.