Zaznacz stronę

Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday i Cyber Monday w 2020 roku?

W branży e-commerce końcówka listopada to gorący okres. Najlepszymi dniami na dokonanie zakupu są Black Friday (Czarny Piątek) i Cyber Monday (Cyfrowy Poniedziałek). W ostatnich latach sklepy stacjonarne przeżywały spore oblężenie w ostatni piątek listopada, kiedy pojawiały się najciekawsze i najkorzystniejsze promocje. Niektóre firmy przedłużyły Black Friday i zorganizowały Black Week, czyli promocje, z których można było skorzystać przez cały tydzień. Natomiast w tym roku przewidywane jest skierowanie uwagi na sklepy internetowe. Niektóre firmy już aktywowały promocje. Zarówno Black Friday, jak i Cyber Monday opierają się na zasadach obopólnej korzyści. Klienci nabywają produkty po niższych cenach. Sklepy mogą wyprzedać towary i zwiększyć sprzedaż.

 

Skąd wzięły się listopadowe akcje sprzedażowe?

Black Friday dotarło do Polski ze Stanów Zjednoczonych, gdzie ostatni piątek listopada rozpoczynał sezon zakupów przedświątecznych. Natomiast Cyber Monday odbywał się w pierwszy poniedziałek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W Polsce w tym roku Black Friday wypada w dniu 27 listopada, a Cyber Monday 30 listopada. Rabaty od kilku do nawet kilkudziesięciu procent obejmują np. urządzenia elektroniczne, sprzęt AGD i różnego rodzaju gadżety.

 

Black Friday i Cyber Monday w czasach koronawirusa

 

W tym roku ze względu na sytuację epidemiologiczną ten dzień będzie wyglądał inaczej niż w poprzednich latach. Black Friday przypomni bardziej Cyber Monday, czyli Cyfrowy Poniedziałek, który słynie z wyprzedaży oraz promocji oferowanych przez sklepy internetowe. Przewidywany jest rekord odwiedzin i rekord sprzedaży w e-sklepach. Darmowa bezdotykowa dostawa lub dostawa do paczkomatu inPost są coraz częściej wybierane. Polscy klienci mają coraz większe zaufanie do nowoczesnych form płatności tj. szybkie przelewy (Dotpay, PayU, czy też Przelewy24).

Jak przygotować sklep internetowy na Cyber Monday w 2020 roku

Jak najlepiej przygotować sklep internetowy na Black Friday i Cyber Monday w 2020 roku?

  1. Zaplanuj wcześniej, jakie promocje pojawią się w Twoim sklepie internetowym.
  2. Wybierz najlepiej rotujące produkty i/lub te, których chcesz się pozbyć. 
  3. Przygotuj atrakcyjne kupony rabatowe dla swoich Klientów. 
  4. Przygotuj oraz wyślij mailing ze specjalnymi promocjami dla stałych Klientów.
  5. Dodaj spójne informacje o promocjach na stronie internetowej, w sklepie internetowym oraz w social mediach.
  6. W zależności od branży, w której działasz, możesz ustawić reklamy promocji np. w Google Ads i/lub Facebook Ads. Reklamy graficzne są lepiej widoczne niż reklamy tekstowe. Najlepszy efekt dają reklamy wideo. 
  7. Przygotuj się na przypływ zamówień oraz realizacji.

Dotrzyj do właściwych odbiorców we właściwym czasie, aby zwiększyć sprzedaż i osiągnąć sukces.

 

Co zrobić, jeśli nie masz jeszcze sklepu internetowego, a chcesz sprzedawać w sieci?

Poszukaj odpowiedniego oprogramowania, które pomoże Ci zacząć sprzedaż internetową. Jeśli korzystasz z systemu Comarch ERP to możesz wybrać zintegrowane rozwiązanie Comarch e-Sklep. CDN-Partner w Krakowie zajmuje się również wdrożeniami sklepów internetowych. W naszym zespole pracują specjaliści, którzy doradzą Ci także, w zakresie marketingu internetowego, tak aby Twój e-sklep osiągnął jeszcze większy sukces. 

Jak zintegrować Comarch ERP Optima z platformą Shoper?

Często otrzymujemy zapytania dotyczące możliwości integracji sklepu internetowego opartego o platformę Shoper z systemem Comarch ERP Optima. W tym artykule przybliżymy Państwu zarówno zalety integratora systemu Optima z Shoper, jak i rozwiązanie Comarch e-Sklep.

Digitalizacja w firmie – oszczędź czas i pieniądze

Nowoczesne technologie pomagają w rozwoju biznesu. Digitalizacja to nie tylko trend, ale wręcz konieczność dla przedsiębiorstw, które chcą osiągnąć przewagę konkurencyjną lub utrzymać się na rynku. Zaletą wprowadzenia takich rozwiązań jest oszczędność czasu i pieniędzy. Szczególnie w czasach kiedy praca zdalna to już codzienność w niektórych firmach.

Jak szybko przygotować i złożyć sprawozdanie finansowe za 2020 rok?

Ministerstwo Finansów wydłużyło termin związany między innymi ze sporządzeniem oraz zatwierdzeniem rocznych sprawozdań finansowych za 2020 rok. Obecnie dla jednostek, których rok obrotowy zakończył się 31 grudnia 2020 r., ostateczny termin zamknięcia ksiąg rachunkowych, sporządzenia sprawozdania finansowego za 2020 r., oraz podpisania sprawozdania trwa do 30 czerwca 2021 r.

Nasilone cyberataki w Polsce. Jak zabezpieczyć dane firmowe?

W 2020 roku cyberprzestępczość kosztowała świat około 6,5 biliona dolarów. Według CyberDefence24 szacuje się, że w 2025 roku ta suma wzrośnie do 10,5 biliona. Celem niniejszego artykułu jest budowanie świadomości zagrożeń związanych z cyberatakami oraz szerzenie wiedzy dotyczącej stosowania najskuteczniejszych praktyk służących do ochrony danych firmowych.