Jak zautomatyzować marketing w sklepie internetowym?

Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników, jednym z nich jest skuteczne zaplanowanie działań marketingowych oraz ich efektywna realizacja. Pozwala to zwiększyć sprzedaż, a zatem równocześnie zyski firmy.

Nieustannie rosną oczekiwania Klientów poszukujących coraz atrakcyjniejszych doświadczeń zakupowych. Użytkownicy liczą na szybki czas realizacji zamówień i ekspresowy kontakt z obsługą sklepu. Bardzo ważną kwestią jest również spersonalizowana oferta oraz odpowiednia obsługa przedsprzedażowa.

Z niniejszego artykułu dowiesz się co to jest marketing automation, jakie możliwości daje dla e-commerce oraz w jaki sposób łatwo wdrożyć to rozwiązanie w Twoim sklepie internetowym.

 

Co to jest marketing automation?

Automatyzacja marketingu to prowadzenie działań z zastosowaniem specjalnego oprogramowania i narzędzi umożliwiających usprawnienie całego procesu.

Celem jest maksymalne przyśpieszenie powtarzalnych działań, które w sklepie internetowym mogą przejawiać się jako np.:

  • Identyfikacja osób wchodzących na stronę e-sklepu oraz monitoring ich zachowań użytkowników.
  • Automatyczne i dynamiczne wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą dla określonego Klienta.
  • Dopasowane oraz spersonalizowanie formularze kontaktowe.

 

Jak zautomatyzować marketing w sklepie internetowym?

Stawiamy na narzędzie SALESmanago, które posiada integrację ze sklepem internetowym opartym o platformę Comarch e-Sklep. Dzięki SALESmanago dowiesz się, jakimi produktami są zainteresowani Twoi potencjalni Klienci.

Korzystając z danych zbudujesz odpowiednie profile i segmenty. Powoli Ci to na jeszcze lepsze poznanie użytkowników Twojego sklepu internetowego. Będziesz mieć możliwość kierowania spersonalizowanych komunikatów na podstawie zebranych informacji. W efekcie zwiększysz sprzedaż w sklepie internetowym. Twoi Klienci będą jeszcze bardziej zadowoleni z profesjonalnej obsługi oraz odpowiednio dostosowanej oferty.

SALESmanago to nie tylko automatyzacja marketingu, ale też oparta o algorytmy sztucznej inteligencji Customer Data Platform. Oznacza to ujednoliconą bazę danych klientów, a także możliwość tworzenia profili 360 Twoich Klientów, gdzie znajdować się będą dane behawioralne i transakcyjne, przetwarzane w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to jest idealne do personalizacji w marketingu internetowym.

 

Co to jest Comarch e-Sklep?

Otwórz się na e-commerce

Platforma Comarch e-Sklep to rozwiązanie e-commerce, które pozwala na prowadzenie sprzedaży detalicznej i w modelu B2B. Narzędzie zintegrowane jest z systemami Comarch ERP (XT, Optima lub XL). Posiada bezpłatne i nowoczesne szablony przygotowane w technologii RWD, czyli dostosowane do różnego typu ekranów.

Ponadto dostępne są integracje z systemami płatności np. bramka płatnicza eService, Przelewy24, PayU i wiele innych. Platforma posiada także integracje z kurierami oraz paczkomatami inPost. Sprawdzi się również dla firm, które chcą wystawiać swoje produkty w Allegro, eBay lub Amazon. 

W Comarch e-Sklep dostępny jest podstawowy moduł Marketingowy. Natomiast integracja z SALESmanago pozwala na dostęp do zaawansowanych funkcjonalności. 

 

Jak działa integracja Comarch e-Sklep z SALESmanago?

Comarch e-Sklep jest zintegrowany z SALESmanago na podstawie API. Oznacza to, że nie musisz ingerować w kod źródłowy sklepu internetowego. W panelu administracyjnym przejdź do Ustawienia > Ustawienia sklepu > Ogólne, a następnie Konfiguracja integracji z SALESmanago. W kolejnym oknie wpisz dane konfiguracyjne i zapisz.

Aby konfiguracja przebiegła poprawnie powinny się pojawić linki Opt-in callback URL oraz Opt-out callback URL, które należy wprowadzić w SALESmanago w zakładce Ustawienia > Inne.

Po wpisaniu Opt-in callback URL oraz Opt-out callback należy przetestować poprawność działania callback URL naciskając na napis testuj callback URL. W tym momencie pojawi się komunikat o poprawności przeprowadzonego testu. 

 

Integracja SALESmanago z innymi platformami e-commerce

Rozwiązanie SALESmanago posiada również integrację z innymi znanymi platformami e-commerce takimi jak np. PrestaShop, Shoper, WooCommerce, Magento. 

Dla Klientów Comarch ERP polecamy platformę Comarch e-Sklep oraz integrację z SALESmanago, ponieważ jest to najprostszy sposób do prowadzenia skutecznej sprzedaży internetowej. 

 

Bezpłatna prezentacja 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wypełnij poniższy formularz i zapisz się na bezpłatne prezentacje.

 

Wdrożenie systemu ERP

Firmy decydują się na modernizację lub zastąpienie systemu ERP średnio co kilka lat. Wdrożenie systemu ERP jest inwestycją długoterminową, która przynosi wiele korzyści.

Analiza wpływu Polskiego Ładu na wynagrodzenia netto w 2022 roku z Comarch BI Point

Jak Polski Ład wpłynie na wynagrodzenia w 2022 roku? To pytanie zadawało wiele osób od początku roku. Niektórzy już otrzymali odpowiedź. Wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów, zespół specjalistów Comarch przygotował dashboardy (kokpity menadżerskie) prezentujące, w jaki sposób Polski Ład wpłynie na wynagrodzenia netto poszczególnych pracowników. Analizy dostępne są w ramach narzędzia Comarch BI Point. W poniższym artykule zostały opisane najnowsze funkcjonalności analityczne.

Najciekawsze nowości na platformie Comarch e-Sklep w wersji 2022

W tym artykule przedstawimy Państwu najciekawsze nowości, które są dostępne na platformie Comarch e-Sklep. Rozwiązanie Comarch e-Sklep pozwala na prowadzenie własnego sklepu internetowego, który jest zintegrowany z wybranym systemem Comarch ERP (XT, Optima lub XL). 

Wdrożenie traceability w systemie Comarch ERP XL

Często w trakcie spotkań z klientami pada pytanie o to, czy system Comarch ERP XL posiada traceability? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, gdyż traceability samo w sobie nie jest narzędziem informatycznym. Co to jest traceability? Traceability jest to system kompleksowego śledzenia pochodzenia, czyli zdolność do identyfikacji oraz…